**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 17 april 2007

Av Lind@ - 17 april 2007 19:13

Jisses, har jag inte skrivit på 7 dar, eller vad det nu är ... Tiden går sååå snabbt!


Hur som helst, det "vanliga" med elen är i stort sett klart. Nu har arbetet med våra spotlights börjat & strulat till max!


Dosborret som hade måttet 80 var INTE 80 utan 84, vilket resulterade i att 11 borrade & utmätta hål, var förgäves !!! Ni kan gissa att det var två sura gubbar när detta av en ren slump uppdagades! Själv hade jag lust att säga, men varför liksom testade ni inte en när ni gjort första hålet ....!! Det var så dax!

Dom lugnade dock ner sig och "laddade batterierna"!


Så nu har gipsplattor fått plockas ner från taket och nya kapas till och skruvas upp, för att sedan förses med hål igen - NU i strl 80! merarbete som vi inte har tid med, då isoleringen snart ska sprutas på vinden.


Mer strul blir det i lilla toan då en takstol går PRECIS där vi vill ha en spotlight, så där måste vi tänka om. Det är mycket såna där småproblem som dyker upp hela tiden. Turen är inte på vår sida helt klart.

Torgny menar på att han som gjort elritningen inte "gjort sitt jobb". Till & med på den gamla  goda tiden hade man takstolsritningen i bakgrunden när man gjorde elritningen, just för att inte lampor mm skulle hamna precis i en takstol! Den skolan har inte den firman gått som gjort vår elritning om jag säger så !!!!!!!

En rapport till Västkustvillan är att vänta!


Olivia har nu hållt sig frisk i, ja det måste vara minst 1 vecka! Rekord tror jag! :)


Idag har jag fått hämta henne tidigare pga att nu är mormor sjuk! Hon som alltid hämtar vid 12 på tisdagar. Hon fick vara lite längre idag, så hon sov på dagis & jag hämtade strax innan 14. Men eftersom restiden är rätt lång så fick jag ju åka från jobbet redan vid 13.


Gud vad det hade varit underbart med ett jobb i stan!!

Den här samåkningen och pendlandet är bara skit!


Nu fick jag ju lite extra tid med Olivia idag.

När jag kom hem åkte vi till huset och hälsade på Fidde, för att sen åka förbi banken med en faktura.

Sen hem och käka mellanmål och sen efter det gick vi till Kvantum och handlade lite.

Fick för mig att gå in på Mio när vi ändå var därborta och Olivia pratade HELA tiden med ALLA "hej hej" "hej hej" ... lät det i hela affären. Dom kunde nog följa oss vart vi var!

Vi tog hissen (eller kissen som Olivia har döpt det till) upp till andra våningen och kikade där oxå, det är mycket jag vill ha, men vi får se vad det blir när vi flyttat.


Uppvaktade ju Fidde imorse oxå & då trodde Olivia att tomten skulle komma när jag tog fram paketet !! :)


Hon är i en grymt go ålder nu! Även om hon emellanåt retar gallfebern på mig! Nu ikväll var hon uppe på bordet och kröp 3 gånger på kort tid!


Imorron ska vi till vårdcentralen med henne. Hon har nåt eksem på benen som inte vill ge med sig. Får se vad dom säger och om vi får nån salva eller nåt?


Får se om jag kan uppdatera med lite bilder senare, kameran har nog Fidde med sig till jobbet idag!?

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards