**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Lind@ - 2 maj 2007 21:38

Ännu ett besök på VC blev det idag! Hennes hosta håller på att ta kål på oss !! I två nätter har vi flyttat ut henne till vardagsrummet när vi gått och lagt oss, men det håller ju inte i längden, och inte har vi sovit särskilt bra heller.


Så idag ringde jag och vi fick komma vid halv 12. Samma läkare som sist, som envisas med att spela in på en liten minibandspelare när vi är där. Denna gången ramlade hon ner från sängen och gallskrek när han skulle prata in! Herregud, jag blev riktigt full i skratt :) 

Hans dunderkur mot hennes eksem hjälpte ju iallafall så nu hoppas vi att hostmedicinen vi fick ska ha samma verkan! Sen fick hon inhalera i nån sorts mask där oxå, efter att vi försökt få i henne en minikopp med vatten och några upplösta tabletter däri. Inte smidigt! Hon höll på att riva hela rummet vi var i när vi skulle vänta 15 minuter mellan inhalationerna ... vilken pärs!


Sen har vi varit på utvecklingssamtal på dagis oxå. Lite roligt att veta hur hon är där. Det är en betydligt mer dämpad ung dam förstod vi! Inga skrikande utbrott där inte!! Och hon favoriserar fröknarna oxå, det är en klar rang mellan Nr 1, 2 & 3 ... och vikarier går knappt ta dit!

 Hon pratar bra för sin ålder tyckte dom och är tydlig i sitt uttal, vilket underlättar en hel del. Men att det sen kommer minuterlånga "meningar" där man inte begriper ett smack är ju en annan femma ;)


Annars har vi varit i apladalen och lekt nästan hela eftermiddan, kanonväder hade vi och det var helt klart shortsväder, men det hade ju såklart inte vi! Vi var fullt munderade ... till en början.

Hade med mellanmål dit som vi åt, det tycker Olivia är mysigt. Bara jag nämde att vi skulle fika så sa hon "bulle" ... men trista mamma hade bara med smörgås!!


Ikväll när hon hade badat och jag stod i linne och satte på henne pyjamas så tittade hon på mina armar och pekade på lite födelsemärken som jag har och sa "mamma mutsig tätta" ... jag såg väl skitig ut i hennes ögon :)


Nu är det dax att krypa till kojs så jag orkar med morrondagen ..


Go Natt

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards