**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 16 september 2008

Av Lind@ - 16 september 2008 20:37

Ja, om allt går som planerat så åker vi till Holland den 31okt!


Grejen är den att min värdmamma i USA gifter om sig nu i sept och i början av nov kommer hon vara i Amsterdam, nämligen den 2 nov!


Berit berättade det när dom var här och hon ville att jag skulle försöka komma så kunde vi överraska henne.


Nu (i slutet av okt) börjar Ryanair att flyga mellan Säve i Gbg och Nieddereim eller vad det nu hette i Tyskland (när holländska gränsen där Berit bor!).

Man betalar ingen för biljetten utan bara skatter och för bagaget och försäkring ... Så för 2000 spänn kan vi flyga fram och tillbaka alla 3 - superbra, eller hur?

Det erbjudandet får man ju inte missa ...


Så nu ser vi fram emot att besöka dom !! & jag emot att få träffa min goa värdmamma :)

Av Lind@ - 16 september 2008 20:36

Förkylningen vägrar ge med sig och idag har jag känt mig riktigt risig!


Suck ...

Av Lind@ - 16 september 2008 20:20

Var ju hemma tre dar i förra veckan och hade en sån megaförkylning!


Jobbade fredan, mest för att jag var "tvungen" .. Men det gick bra.


Visste ju inte riktigt om jag skulle orka hänga med till Ljungbyhed, men när alla pratade om förra festen så insåg jag ju att jag MÅSTE med!


Så sagt och gjort. Vid kvart i 8 på lördagmorronen var jag och Anita redo vid McDon. Då kom bussen och vi åkte via Växjö och Osby för att hämta upp folk.


Kom fram lite efter 11 och då var det incheckning och vi fick ett kuvert med info samt karta, namnlappar och en lite gympapåse med sittunderlag, lite godis, nyckelring mm i.


Efter det installerade vi oss på logementen (det är en gammal militärförläggning vi var på) och bäddade våra sängar.

Jag hamnade i överslafen för ingen annan vågade sova däruppe :)


Sen var det lunch och vid kl 13 började våra aktiviteter.

Jag hade valt linedance och det var sååååå jädrans kul !!

Vi var 130 pers totalt som hade valt det så vi blev indelade i 4 grupper som sen tränade i 3 timmar !!

Innan middan på kvällen sen hade vi linedance-uppvisning för alla dom andra !!

Idag tisdag har träningsvärken slagit till ordentligt, kan knappt gå normalt!


På hela vårt våningsplan fanns det bara 3 toaletter och 2 duschar, så visst tänkte man när man såg det, att herregud, så mycket folk och hur ska det gå! Men inte en gång var det kö - faktiskt!


På kvällen var det en drink ute innan maten och så hade vi ju vår uppvisning! Sen var det förrätt och efter det lite uppträde med dom som höll i vår linedance. Och sen grill-buffé. Jag var ju fortfarande superförkyld och hade inte mycket nytta av smaklökarna så jag åt mest för att magen kurrade.


Efter middan var det dax för kvällens överraskning! Och det var Jill Johnsson !!!!! Jag bara jublade - snacket har ju gått att det kanske kan var hon eftersom det var westerntema, och när det var det så var lyckan total!


Efter uppträdet så var det disco till kl 01 ochjag shakade loss så jag var alldeles svettig! Stackars bebben därinne, först linedance och sen discodans på det - den var väl alldeles vimmelkantig, haha!


Fick en rätt hyffsad natt, Anita hade med sig öronproppar för hon brukar snarka. Jag var den enda som använde dom!


Vid halv 8 snåret började det röra på sig så då var det bara att masa sig upp!

God frukost och en långpromenad hann vi med innan bussen gick hem vid 10,30.


Summa summarum - en kanonhelg helt enkelt !



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards