**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Lind@ - 25 september 2008 20:38


Hade varit på datakurs inne i Jkp idag och på vägen hem så mötte vi en grusbil som körde på tok för fort.


I en rätt skarp kurva så bara öste det av makadam, storlek på stenarna upp till ca 2cm i diameter (uppg från dom som jobbar i grustaget).


Dessa fullkomligt sköljde över hela vår bil !!!

Både jag och Bosse som satt fram blev ju asrädda och gapade väl rakt ut tror jag !! i panik! Bara att mötas av den skuren med stora stenar var riktigt läskigt ..


Innan vi hade tillfälle att vända så konstaterade vi att nu var bilen redan borta!

Men Bosse tyckte vi skulle åka bort till grustaget där dom spränger och grejar. Så vi drog dit - pratade med massa gubbar som ABSOLUT INTE ville kännas vid nåt!

Till slut fick vi iallafall kolla på en lista, för tydligen så vägs alla bilar när dom lämnar grustaget.

Vi visste ju vilken tid på ett ungeför vi mötte lastbilen.


Så jag fick reg-nr och sen kunden jag kolla vidare på jobbet.


Fick faktiskt tag på killen som vi tror kört och han skyllde inte ifrån sig en enda gång - utan mer, jahaaa det var ju inte bra, ojdå ... typ.

Fick numret till hans chef, som ska komma förbi och kolla på bilen imorron.


Ingen vacker syn är det. Ett rejält stenskott i framrutan + flera mindre.

MASSA ställen där lacken är bortskavd, på allt från motorhuv till bakdörr!


Syns inga bucklor konstigt nog... men nu är bilen superskitig och jag väntar med att tvätta den tills gubben kollat på bilen imorron.


Inte så kul att komma hem och berätta för Fidde precis ... men det är ju som det är! Hoppas nu bara att det reder upp sig imorron utan tjafs! Annars kommer jag polisanmäla ..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards