**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under november 2008

Av Lind@ - 12 november 2008 19:26


Det blev som vi trodde - det kommer inte sättas in nån vikarie för mig!


Detta hade chefen inte ens mage att informera mig om innan, utan jag fick som alla andra ta del av informationen under lunchmötet idag!

Helt sanslöst !!


Jag antar att lite av varje kommer portioneras ut på dom som är kvar?

Men som hon sa, det är nog inga problem ... nä det tror väl f-n det, HON kommer nog inte ta några arb-uppg!


Ska som det fint heter ha medarbetarsamtal på måndag och en punkt är bland annat att bedöma sin chef på många olika punkter - gissa hur höga betyg jag kommer ge ?


Nä, det är bara j-ligt trist att ha en sån chef :(


Tacka vet jag hon jag hade innan (L-varför skulle du sluta???) ...

Av Lind@ - 10 november 2008 20:13



En blogg som jag av en händelse länkade mig vidare till för ett tag sen är denna : http://alfons.blogg.se/index.html


Den handlar om Alfons som fick cancer bara 3 år gammal och som inte är i livet längre ...


Tror alla vi med barn (&andra oxå för den delen) blir otroligt berörda av att läsa sånt här ...


Själv grät jag så jag var helt förstörd efter att ha läst delar av bloggen.


Ännu mer tacksam blir jag för varje dag Olivia är frisk - tänk så fort det kan ändra sig ....



Av Lind@ - 9 november 2008 10:14

Väckte Fidde vid halv 8 tiden imorse - då hade jag och lillhönan varit uppe typ en timme !


Fixade frukosten i lugn och ro och gjorde lite extra i form av smoothie med blåbär, banan och päron :)


Surdegsbrödet från igår fick duga och idag testade vi den grova varianten, som oxå var gott.


Inga storslagna presenter fick han precis, men en reflexväst hade han önskat sig så det fick han ... och massa extra godmorronpussar av Olivia och mig :)

Av Lind@ - 8 november 2008 19:27

Idag har Fidde börjat med att regla upp en innervägg i allrummet.


Nu ska det bli ett sovrum till därinne och så blir allrummet/tvrummet lite mindre - men som det var tänkt från början.


Nu ska bara dom gamla möblerna fotas och läggas ut på blocket .... nån krona borde det väl bli ?!

Av Lind@ - 8 november 2008 19:22

Startade dagen idag med att baka surdegsbröd.


Började göra surdegen redan i onsdags morse .. och idag var det klar att använda.


Gjorde ett på bara rågsikt och ett grövre med rågmjöl, kruskakli och massa annat jox !

Har bara testat det ena, men det blev superbt :) Sån där knaprig skorpa blev det på ... smakade lite som bröd som kära lilla farmor brukade baka när hon levde ...

Så det var värt all väntan - kommer definitivt att göra det fler gånger.


Annars har dagen gått fort idag, jag & Olivia har fixat farsdagspresent till Fidde - inget märkvärdigt men nåt han sagt att han vill ha ..

Så imorron blir det frukost på sängen för hans del ...

Av Lind@ - 8 november 2008 19:19

Nu är det full rulle inne i magen !!


Behöver inte gå några längre sträckor längre förräns jag får lida med ryggont natten efter ... + om jag står mycket så säger kroppen ifrån - med ryggont!


Har rätt mycket sammandragningar överhuvudtaget om kvällarna, inte smärtsamma, men jag upplever att det är mer än med Olivia ...


& trött är jag för jämnan! idag har jag tom sovit en runda på em - hur skönt som helst.

Av Lind@ - 4 november 2008 21:35


Hemma igen efter en fantastiskt kul weekend i Holland ...


Väldigt intensivt har det varit, men det var värt allt (tom rejält med ryggont ena natten pga allt promenerande!)


Anlände till Weeze i Dusseldorf i fredags kväll. Ivo var där och hämtade oss och efter en knapp timme, vid 20-tiden, var vi framme.


Vi var rätt möra efter att ha varit på resande fot sen kl 13, så efter lite kvällsmat och tjöt blev det sängen. En kall sådan !! Det var inga 20+grader som gällde där inte - snarare typ 16-17 eller nåt ...

Dom själva var väl vana, men vi som är vana vid att aldrig frysa tyckte det var svinkallt! Nästa gång blir det att ta med många tjocka tröjor & innetofflor !!


Jaja, lördagen spenderades i Nijmegen. Lite promenader och guidning i närområdet och senare på em en runda i ÖSregn i centrala Nijmegen.

Fick köpt mig en ny pyjamas - som kom väl till pass på kvällen :)


På söndagen lämnade vi Nijmegen redan vid halv 10 på morronen - för destination Amsterdam och årets surprice ...


Då jag var aupair för hmmm 9 år sen ... så bodde jag hos familjen Bruemmer i Washington. Min värdmamma Cameron har nu gift om sig och var i Amsterdam över helgen med sin nya man.

Berit och Cameron hade bestämt träff på deras hotell vid kl 13 och vad hon inte visste om var att jag, Fidde och Olivia skulle dyka upp oxå !


Så Berit gick in på hotellet och sa att hon hade en present, men den var för stor för att ta med in ... och så ledde hon ut henne med händerna för ögonen och ställde henne framför mig!


Alltså den reaktionen som kom när hon öppnade ögonen - får det att tåras i ögonen på mig själv nu ... hon trodde verkligen inte sina ögon när hon såg mig ...

HELT FANTASTISKT  var det att få träffa henne igen efter 7 år!

Känsliga jag grät ju så halva sminket rann bort ..

Fidde filmade allt så hur värdefull den filmen är kan ni ju bara gissa?


Vi har ju kontakt några gånger om året och det går ju inte ta igen det på några timmar & allt man vill fråga om osv. Men huvudsaken är att vi träffades och att våra planer verkligen gick i lås - mycket tack vare Ryanair som hade så billiga biljetter och startade upp denna nya rutten precis i rätt tid :)


Måndagen gick snabbt - efter frukost en runda till närmsta mataffär, så vi kunde inhandla lite grejer vi ville ha med hem ... bröd, godis, kakor och lite choklad mm ...


Vid strax efter 13 körde Ivo oss till flyget igen och sen landade vi vid 18-tiden, efter lite försening...


Var inte hemma förräns vid kl 21, för det var grym dimma hela vägen från Göteborg !!


Olivia hade över 39 graders feber igår så det blev till att stanna hemma idag. Hon har legat strax över 38 idag, så det blir en hemmadag till imorron för mig ...Ärligt talat ganska skönt.. men antagligen inte så kul när jag kommer till jobbet och ser vad jag har att göra ... :(



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards