**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2008

Av Lind@ - 23 december 2008 21:42


Har käkat litet minijulbord här hemma ikväll. Fidde har kokat skinka & sen har vi fixat Janssons + lite annat smått och gott :)


Vi trodde inte vi skulle få Olivia att somna så hispig som hon är för det här med tomten ... men hon slockande direkt när vi la henne vid strax innan 8 ikväll.


Hon har lagt upp gröt till tomten och ställt ute på altanen, för han kommer ju genom skorstenen inatt !!!


Dom sista paketen är inslagna och i Olivias julstrumpa ligger lite smågrejer hon kan sysselsätta sig med imorron förmiddag!


Får se om jag orkar hålla mig vaken och se 4-ans Bingo ?? ....

Var ju tidig morron och jobb för mig som vanligt idag ...


Av Lind@ - 23 december 2008 11:31


Igår när jag kom hem från jobbet så tog vi in våran GRAN !!


Ratade plastgranen i år och det ångrar jag inte ett dugg - ännu ... det kanske kommer sen när alla barren dras runt i hela huset?!


Vi var i valet och kvalet att lägga fram paketerna under granen, men Olivia är sååååå hispig för det här med tomten och paket - så vi väntar tills ikväll när hon lagt sig!


Igår när jag kom hem så frågade jag henne (brukar göra det ibland) - Vet du en sak & blixtsnabbt svarar hon "Du ääääälskar mig" ....hahaha

Ja så är det ju, men jag brukar säga att jag längtat efter henne när jag kommer från jobbet. Lilla skruttunge!

Hon har för sköna kommentarer om allt möjligt nu. I helgen var hon gravallvarlig när vi efter maten åt varsin clementin då säger hon "det är skönt att dela med sig" ... hihihi - både jag och Fidde hade svårt att hålla oss för skratt.



Av Lind@ - 21 december 2008 20:26


Nu är jag en riktig tjockis !!


Igårkväll var det sån aktivitet i magen att det gjorde riktigt ont!

Ska väl vara mysigt med bebisrörelser, men igår var det obehagligt.


Den rörde sig mycket neråt och på vänstra sidan av magen så var det nåt litet knöligt som envisades med att spänna ut skinnet tills jag nästan trodde det skulle gå hål !!


Kan absolut inte komma ihåg att Olivia var så vild som denna är & just att det gör ont när den grejar runt därinne ...


Imorse väckte den mig redan kl 4 ... det är väl bara att gilla läget och anta att den kommer vara lika morgonpigg som Olivia var ...


Nu vill jag snart träffa dig lilla krabat därinne !!



Av Lind@ - 20 december 2008 16:25



Igår hade vi i "Matklubben" för andra året i rad "julknytis" !!


Nytt för i år var att våra respektive var med & det var jättelyckat - så jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning och därmed tradition några dar innan jul.


Ett riktigt smaskigt julbord dukades upp & även om man tycker att man bara tar pyttelite av varje rätt - så slutade det förstås med en proppfull tallrik & sen även mage !! Men gott var det ... :)


Vi fick en superfin skål som garanterat kommer användas flitigt - tack än en gång för den :)


Idag blev det en runda på stan i ösregn :(  bläää vad trist! Men nu är julklapparna färdigshoppade så det enda som återstår är inslagning.


Fick ta mig i kragen idag för att göra nåt pyssligt - så en omgång knäck fick jag ihop till slut.


Skulle handlat gran idag, men vi hade verkligen ingen lust att ge oss ut igen efter rundan på stan!! får hoppas på uppehåll imorron så vi kan köpa en då  ... för nu är vi verkligen inne på riktig gran och inte den i plast som ligger på vinden!


Jag är så sugen på att kolla på en film ikväll ... får se vad det kan bli av det?!


Ha en go lördagskväll !! 




Av Lind@ - 18 december 2008 19:18



Dagen har varit rätt okey idag faktiskt. Inte lika mycket smärtor och betydligt piggare än igår ..


Mina cocosgodisar ligger på kylning, så en sån blir det nog framåt kvällen :)


Fick ett samtal från den barnmorskan jag hade i fredags .. hon var lite osäker på mätningen av magen och hade helst velat att jag skulle komma imorron kl 13 för att mäta magen igen. Jag ligger ju under kurvan och hon kände sig osäker.

Men eftersom jag jobbar som jag gör så funkar det ju inte att åka ifrån mitt på dagen - så jag väntar tills nästa koll den 29-e dec.

Det är ju full aktivitet i magen och jag tycker den är gigantisk!


Får väl se hur kurvan är om en dryg vecka, annars gör dom väl extra ultraljud då eller nåt ?




Av Lind@ - 18 december 2008 19:10




En kollega bjöd på dessa häromdagen och du som gillar CoCo måste testa !!


100 gram smör

1 dl ljus sirap

1 dl socker

4 dl grädde

drygt 1,5 påse cocos (200grams påse)

choklad att doppa dom i


Smält smör & blanda i socker, sirap & grädde.

Låt koka rätt kraftigt i 10 minuter, blanda sen i cocosen.


Bred ut smeten på bakplåtspapper, typ 1,5cm tjockt.


Låt stelna i kylen 1 timme, skär sen i rutor och doppa i smält choklad.


Lägg på bakplåtsppapper, låt stelna och förvara sen kallt.


MUMS !





Av Lind@ - 17 december 2008 19:34


Ursäkta svordomen, men det gör vansinnigt ont i mina ljumskar.


På morronen är det okey, men framåt em går jag i snigelfart ... och huggen duggar tätt!


Att greja hemma på kvällarna är inte att tänka på, och snart är det jul och jag gör inte ett skit!


Fidde är och handlar nu - gå och bära grejer är helt uteslutet.


Skulle behöva ner till stan en runda på lördag så jag hoppas att det inte går i stöpet nu ...


Har varit enormt trött idag så jag kryper nog till kojs snart ... & hoppas på en lite bättre dag imorron :)


Av Lind@ - 14 december 2008 21:10



Igår var det decembers stimmigaste dag här på Trädgatan 21 !!


Hade 4 grannfamiljer med barn här på glöggfest - vi var 10 vuxna & 10 barn!


Ljudvolymen var HÖG vill jag lova, men trevligt var det. Vi har haft riktig tur som har såna goa grannar här nere i "hörnan" !!


Sista gänget lämnade kl 1, efter att dom svept sista glasen med whisky !! :)


Imorse stod städning först på programmet, f-n vad det såg ut rent ut sagt !! hahaha .... smulor, kladd, glitter mm mm täckte golvet!

För att inte tala om hur Olivias rum såg ut - herregud vilken röra. Jag tror minsann att varenda pinal var på golvet ..., men efter röjningen så blev det såååååå fint :)

Så något gott hade det med sig & alla golv är nu torkade så det slipper vi ju innan jul iallafall :)


Nu väntar tidigt sänggående för nu är det en hel veckas arbete som står på programmet ..



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards