**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Max 4 timmars sömn ...

Av Lind@ - 24 januari 2009 18:35


Att vad det var med vår lilla goa Alice igårkväll och natt vete sjutton ...


Hon skrek typ hela kvällen och nästan hela natten - otröstlig!


Det är såååå hemskt att höra detta förtvivlade bebisskrik så det går ju inte beskriva med ord.. och det kvittar ju hur mycket man bär, vyssjar, matar eller byter blöja ... inatt hjälpte verkligen ingenting!


Att inte veta vad det är som är fel känns så frustrerande och att se det lilla ansiktet helt förvridet av gråt smärtar ju inombords ...


Hon har varit skrikig rätt mycket idag oxå och Fidde var och köpte droppar på apoteket mot kolik ... alltså, vi målar ju upp värsta scenariot nu efter denna natten - men hoppas, hoppas vi har fel ... & att det berodde på vitlöken som vi hade i fredagsmysmaten igår!


Har annars haft trevligt besök i em av Marie som åkt hela vägen från Stockholm för att träffa Alice ( & oss andra).

Fick en jättesöt body till Alice som åkt ända från USA :)

Hon vågade chansa och shoppade rosa !!


Vår familj har verkligen hållt en låg profil idag (tja, utom Olivia då förstås). Fidde har feber oxå och ont i halsen och jag har haft huvudvärk som jag aldrig har annars ...


Vi förbereder oss på ännu en vaken natt ....



 
 
Ingen bild

jessica

24 januari 2009 21:05

hoppas det blir bättre inatt och att ni få sova! kan rekommendera sempers magdroppar!
smidigt att bara ta en gång per dag! vi ses kram från oss

 
Ingen bild

PIA

25 januari 2009 11:42

Usch stackars er alla det låter verkligen inte roligt!
Antagligen är det så att Alice har ont i magen, men vi får hoppas att det bara är tillfälligt.

Men att inte får sova och att inte lyckas få henne lugn blir väldigt jobbigt psykiskt. Man vill sova, man blir tokig av trötthet och frustration för att man inte lyckas lugna och hjälpa det lilla barnet dvs Alice som skriker.

Jag minns att jag efter några sådana nätter tänkte den hemska tanken "jag kan förstå föräldrar som till slut får nog och tappar fattningen ett ögonblick så de slår sitt lilla barn eller kväver det med en kudde för att äntligen få tyst".
Gud vad jag mådde dåligt bara av att jag tänkte att jag kunde förstå dem - även om jag INTE tänkte att jag skulle göra det!!

Hoppas det blir lugnare i natt, ni får försöka sova i omgångar både nu under dagen och i natt så att ni orkar.
Skaffa bra öronproppar!

KRAMAR från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards