**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2009

Av Lind@ - 21 januari 2009 11:54



Usch - inatt var Olivia uppe säkert 5ggr och hade för sig att hon skulle ligga i vår säng ... så medans jag låg och matade så fick Fidde springa in med Olivia och lägga henne i hennes rum  - gång på gång!


Humöret var inte på topp hos nån av oss kan jag säga ....


Idag är vi lata och hämtar mat, energin är LÅG! Fidde får nog försöka sova lite efter maten för idag börjar han ju jobba igen!


Hur eftermiddagen ska spenderas vill jag knappt tänka på! Alice har ju inte några direkta matrutiner ännu och själv är jag livrädd för mjölkstockning så jag vågar ju knappt gå ut!


Lite rastlös börjar jag bli av att vara inne så mycket, samtidigt som jag känner mig låst för det här med matningen. Att vara ute för långt hemifrån är ju omöjligt om Alice måste ha mat ...


Kan väl nämna att jag inte är superpositiv till amningen här hemma ... just nu är det mycket bök med det, kladdigt och dant och väldigt mycket matande på kvällarna och så rädslan för att åka på ömmande bröst igen!

Jag vill vara motiverad, men f-n nu är det svårt!! ...



Av Lind@ - 19 januari 2009 13:26



Jag tror Alice har gett sig sjutton på att inom det snaraste träffa Fidde med en rejäl skottsalva !!!


Idag var det riktigt nära !!! hahahaha


Bajs på golv, tvättmaskin & torktumlare blev resultatet när Fidde kastade sig undan vid blöjbytet :)

Av Lind@ - 19 januari 2009 10:13



Jaha, så var denna helgen över. Vad har vi gjort egentligen ??


Enda svängen jag var utanför dörren var när jag handlade i lördags ... sen har vi varit inne.


Olivia var på kalas hos grannen Tilda i lördags em. Första kalaset hon var på helt själv. Hon var så lycklig när hon kom hem, med godispåse i ena handen och ballong i den andra :)


Igår körde jag och Fidde lite städrace på förmiddan. Skönt när det är klart och hemmet luktar Ajax :)


Hade besök av Sofia och Andreas igår + Jessica och Ralle lite senare på em.

Fick så söta kläder till lilla Alice + att Olivia fick princessbadskum av Jessica. Hon blev verkligen så glad. Jag har lovat henne att hon ska få bada ikväll och då ska vi hälla i det där badskummet !!


Igårkväll la vi oss strax efter kl 20 ...! Vi var helt supertrötta !! Natten till igår var stökig, minst sagt. Alice var vaken efter att jag matat henne och sen väckte hon Olivia som ville sova i vår säng, vilket jag tvärt satte stopp för. Det går bara inte att hon ska sova inne hos oss oxå och vakna varje gång jag tänder lampan och Alice ska äta. Så det slutade med att både Olivia och Alice skrek .... hua - high life var det!


Natten till idag var bättre, vi hann ju som sagt sova några timmar innan första nattmålet som var klockan 1 inatt. Sen när jag matat nästan 1 timme  så var Alice klarvaken och Fidde var uppe med henne 1 timme & kollade på TV !!

Efter det matade jag henne till sömns och sen sov hon några timmar till ... innan nästa matning.

Ja, natten har faktiskt varit helt okey. Antagligen mycket tack vare att vi la oss supertidigt igårkväll.


Nu är Olivia på dagis och Fidde ligger i soffan och sover med Alice på bröstet :)


& jag sitter här och uppdaterar! Är inte det minsta trött på dagarna, iallafall inte så jag kan somna ...


Happy Måndag !!

Av Lind@ - 16 januari 2009 11:34



Fidde har ju slitit som ett djur i ett par dar i garaget nu och igårkväll vid kl 10 så äntligen kunde han köra in Foooorden :)


Nu skall det bara bli ordning på motorn till garageporten oxå så blir det smidigt att köra in & ut !!

Av Lind@ - 16 januari 2009 11:32



Ja det har jag idag !!!


Vet inte om det är mitt ömmande bröst som orsakar detta eller nåt annat ??


Risig är jag iallafall och det var riktigt skönt att Fidde tog med Olivia till Hånger på en liten utflykt nyss ...



Av Lind@ - 14 januari 2009 17:29



Idag har vi varit på Värnamo Nyheter och blivit fotade för tidningen.


Så imorron eller lördag kommer vi vara med !!


Olivia och jag har bakat semlebullar som vi skall provsmaka efter kvällsmaten :)

Av Lind@ - 13 januari 2009 15:03



Ingen rast och ingen ro!


Häromkvällen började han snickra uppe på vinden.


Vi har ju inte så värst mycket förvaringsutrymmen inne i huset så vinden måste användas till detta !


Vi har två vindsluckor och ovanför garaget skall han inom det närmsta göra ett golv och klä in taket med plywood + dra dit el och sätta dit ett element.


Projektet häromdagen var vindsluckan i trättstugan. Då gjorde han nåt slags golv typ en ramp, så där får vi plats med massor med kartonger nu :)


Idag har han varit på tippen & slängt massa med emballagegrejer mm!


Häromdagen var det återvinningen!


Och jag rensade Olivias garderob igår, så det ligger numera i klädinsamlingen en bit härifrån.


Skönt med lite röjning :)

Av Lind@ - 13 januari 2009 15:02



Då har mitt matande gett resultat!


Alice väger nu 2926gram :)  Alltså +200gram sen hon föddes.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards