**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Lind@ - 14 februari 2009 16:27


Våra öppna hyllor i köket är ju från IKEA - såna där vanliga som sitter i konsoller i ändarna & jag är INTE nöjd med dom !!!


Jag skulle vilja ha hyllor där inte konsollerna syns, men VAR hittar man såna ???


IKEA har ju sina LACK-hyllor, men dom är ju 5cm tjocka och det blir för kraftigt tycker jag ....


OM NÅN HAR TIPS - SÅ SNÄLLA - DELA MED ER ....

Av Lind@ - 14 februari 2009 15:50

Inledde dagen med sovmorron - eller tja, jag kallar det för det iallafall ... :)


Efter en stökig natt så var det skööönt att få ligga till klockan 8 .. Olivia var uppe vid 7-tiden, men hon kollar ju Bolibompa själv numera :)


Lyxade till det lite imorse med Amerikanska Pannkakor och Hallonsmothie !!


(Jag fick fina tulpaner (min favoitblomma) och goda praliner med viol och choklad av Fidde - hade jag verkligen inte räknat med ...)


Finfina recept från Hemmets Journal! Får några nummer av den tidningen eftersom mattidningen jag prenumererade på innan las ner pga för dålig upplaga.

Måste säga att HJ faktiskt är helt okey - även om det är en kärringtidning !!

Goa smarriga recept har dom iallafall - kasslern från igår var oxå därifrån!


Idag knallade vi iväg till Ekbacken och åkte pulka - herregud vilken fantastisk backe !!! har aldrig varit där innan, men dit SKA vi definitivt igen!


Hade med oss Bullens korv i termos och varm choklad :)


Träffade på några grannar där oxå (som nu hamnar här på bloggen- hoppas det är okey!?). Jättekul hade vi hur som helst och man vill ju bara att detta UNDERBARA VÄDER ska hålla i sig!


Fidde vill ju till fjällen nästa år och jag har varit skeptisk - jag hatar ju att åka skidor - men nu kanske jag ändrar mig lite - det går ju åka pulka och längdskidor i så fall !


Nu är en snorig Olivia hos mormor och morfar och skall vara övernatt OM inte hon får feber eller hosta ikväll ...


Vi ska käka 3-rätters ikväll  hade jag tänkt så jag hoppas det går genomföra utan öronproppar ...



Av Lind@ - 14 februari 2009 15:33



Alice hade gått upp bra i vikt och vägde nu 3792gram och var 50cm lång.


Alltså, BVC känns ju inte särskilt hjälpsamma i detta läget - väldigt lite info eller tips på vad man kan göra alt få för hjälp!

Vi är ju inte dom första med ett barn som har kolik & inte dom sista & ändå är informationen och kunskapen såååå dålig!

Herregud - det är 2000-talet !!


Vi fick lite tips på massage som tydligen kan hjälpa, så nu ska vi köra med det och se vart det leder.


En remiss till läkare blev det oxå, så får vi se OM det kan leda nån vart ...


Enligt BVC har det tydligen funnits NÅN typ av medicin mot kolik (förutom den man köper utan recept), men det verkade inte som den fanns längre .. eller nåt i den stilen!

Pratade dock med en granne idag som är sjuksköterska och den FINNS visst!  Så det gäller nog att ligga på när det är dax för läkarbesöket ...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards