**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Lind@ - 26 mars 2009 23:05



Ikväll var det min tur att ha  Matklubben.


Inget särskilt tema kör vi denna "terminen", utan det är valfritt.


Ikväll serverades:

- Caesarsallad

- Torsk med hemgjord tomatsås och pressad potatis

- Mjölkchokladpannacotta med hallon


Det som är så bra med våra träffar är att vi lagar maten ihop. Så det enda man som värdinna behöver tänka på är att handla & planera menyn och sen vara arbetsledare (arbetande sådan förstås!!)  :)


Med 2 gravida och en som har lite resväg så gick det bara åt knappt 1 flaska vin - nu är vi billiga i drift :)


Sen när bebbarna vuxit till sig så är det nog nästan dax för en riktig dunderskiva - eller vad säger ni tjejer ??? :)


Tack för en trevlig kväll !!


Nu efter lite köksröjning blir det sängen bums! Första matningen är ju om nåra timmar .....

Av Lind@ - 26 mars 2009 12:37



Direkt efter dagislämning vid kl 9 så blev det prommis till stan. Har bjudit våra gamla grannar (& deras Sthlms-boende flicka som fick en pojk den 20 jan) på Mosslelund på fika imorron förmiddag. Vill gärna uppvakta Lena så en body inhandlades nästan prick kl 10 - hängde på låset till affären !!


Börjar nog få upp flåset lite nu, för Viaduktenbacken kändes inte direkt jobbig idag. Förut har jag flåsat som en galning när jag släpat mig uppför.


Ikväll är det tjejmiddag & Jessica med tandproblemet blir nog glad för det blir lättuggad mat :)


Nu sover Alice i knät & jag ska göra ett försök att lägga ner henne för jag har ett tvättberg som heter duga som behöver vikas !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards