**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2009

Av Lind@ - 19 mars 2009 10:30



Idag när jag lämnat Olivia på dagis och kom ut så lät Alice jättekonstig i vagnen. Tittade till henne och då var hon helt skummig runt hela munnen + att hon andades jättekonstigt. Fick upp henne ur vagnen och fick nästan lite panik, det var så läskigt! Hon skrek inte och det lät som det var fullt med slem i hela halsen som gjorde att hon knappt kunde andas ordentligt.


Vet inte om hon kräkts när hon låg där på rygg i vagnen?


Nästan rusade hem och fick av oss kläderna. Det blev bättre även om jag fick dra skum ur munnen på henne.


Nu verkar hon vara helt okey och sover i min famn. Så skrivandet med en hand går sådär snabbt ..... :)


Nu blir det en kopp kaffe & sen antingen promenad i solskenet eller dammsugning ... vilket låter roligast??

Av Lind@ - 18 mars 2009 17:44



 Idag tog Alice och jag en tur till jobbet för att hälsa på.


Lite av hennes rätta jag kom fram för en del skrik blev det & det var inte många som ville bära en skrikande bebis, hahaha !!!


Precis innan jag skulle åka fick hon mat och ny blöja och då tinade hon upp lite. Anna fick henne att "gurra & prata" riktigt mycket. Sån vill man ju att hon ska vara jämt.


Sen hann jag med ett besök på IKEA oxå. Lite småfix till kontoret blev det, doftljus och småplock till Alice. Inga stora inköp med 500 spänn rök iväg ändå ...


Det blev dans igårkväll, med Olivia !!! hahaha  Vi dansade till radion för det var "Pokerface", som hon gillar. Det låter så jädrans gött när hon försöker härma engelskan !! hihihi


Nu är det skrik som vanligt här och kvällsmaten får väl ätas i skift som alltid numera ... men vi börjar vänja oss :)

Av Lind@ - 17 mars 2009 11:18


Hade klipptid idag på förmiddan som höll på att brinna inne.


Kollade almanackan i söndags och konstaterade att klippningen var idag på förmiddan! Då är ju inte Olivia på dagis, så genast blev det ju problem.

(Fidde skulle ju egentligen jobbat kvällsskift, men nu har han ju fått byta under några veckor).


Men snälla morfar ryckte in som barnvakt under tiden jag var iväg.


Både ungarna gallskrek när jag gav mig iväg - kul! Men det hade lugnat sig efter en stund ...


Är nästan partysugen nu när man kommer därifrån med värsta hollywoodlockarna !! får väl dansa lite härhemma ikväll, hahahaha !!!

Av Lind@ - 15 mars 2009 19:39



Fick ett ryck idag på förmiddan och putsade av fönsterna utvändigt - det var välbehövligt kan jag säga. Har ju inte sett dom än i solljus, så det kommer väl vara randigt värre, men det borde vara lite bättre än innan iallafall.


Fidde invigde högtryckstvätten så nu är bilen ren och fin ett tag.


Annars har vi varit hos mormor och morfar i em. Dom hade besök av min faster och hennes man från Nässjö.

Dom träffar vi mest på somrarna i Halmstad, men det är alltid lika kul att träffa dom "off season".


Jättesöta kläder hade dom köpt till Alice & Olivia fick matchande strumpor.

Av Lind@ - 15 mars 2009 19:32



Tja! Här har ni en som sov sig igenom typ hela Melodifestivalen & utan att ha druckit en endaste gnutta vin oxå !!! hahaha


Jag såg Månz & sen drog jag ner rullgardinen ..


Fidde och jag skrattade åt oss igår. Jag hade gjort potatisgratäng och ryggbiff och god sallad, som jag åt först. Sen bytte vi och Fidde åt och jag bar Alice .. Sen somnade jag till Melodifestivalen och han var vaken. Lagom när jag vaknade till när dom presenterade vilken skitlåt som vann, ja då gick Fidde och sövde Alice och somnade själv. Då hade ju jag piggnat till och hipp som happ så var det en superbra serie på 1:an som jag började kolla på förra lördan. Satt sketarädd i soffan och när det väl var slut så vågade jag inte gå ut och släcka ljuset som vi tänt utanför dörren. Fick väcka Fidde så han fick gå ut ... Ja jisses vilken kväll !


Måste väl vara nån småbarnsförälder därute som känner igen sig?! hahaha



Av Lind@ - 14 mars 2009 16:42



Som vanligt inga planer alls ...


Vi är verkligen helt isolerade nu när Alice skriker som hon gör.

Man vill ju inte bjuda hem nån för hur kul är det när man ändå inte kan sitta och prata ??

Att åka bort är ju heller inget alternativ, då känner man sig bara stressad om hon skriker och det enda man får göra är att turas om att bära ..


Nä, vi stannar hemma ett tag till & vääääntar (på lite bättre tider) ...


Får se hur det blir med Melodifestivalen ikväll, det är ju tyvärr inte textat, hahaha (jag gillar mest såna program just nu!)


Olivia är hos farfar inatt så förhoppningsvis får vi lite sovmorron imorron bitti :)

Av Lind@ - 14 mars 2009 16:38



Ja igårkväll lyxade vi till det med en flaska rödvin - eller rättare sagt, jag drack 1 glas 14%-igt vin & sen var det som nån slått en klubba i huvvet på mig !!!


Somnade tvärt i soffan lite innan kl sju och vaknade till lagom till Lets Dance började !!!


Herregud - HUR orutinerad är jag nuförtiden ??? Här måste tränas oftare ... :)

Av Lind@ - 13 mars 2009 13:52



Idag fick vi trevligt sällskap till lunch.


Jessica jobbar ju bara ett stenkast bort så hon hälsade på oss. Att vi inte tänkt på det innan, att lunchdejta här hemma.


Det var hur som helst väldigt uppskattat av mig, då det lätt bkir tristess här hemma ...


Alice hann vakna till oxå så ett foto blev det på dom två.


Hon har det rätta handlaget med små barn - nu dröjer det nog inte länge... . :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards