**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2009

Av Lind@ - 13 mars 2009 08:38



Just nu har jag verkligen bloggtorka & ingen inspiration!


Det är allt annat än glamoröst att va hemma med skrikig bebis & trotsig 3,5-åring!!


Svårt att hitta ljusglimtarna i vardagen .... när tröttheten hela tiden gör sig påmind...

Av Lind@ - 11 mars 2009 08:35



Hua vilken natt !! Fidde är nog ett vrak på jobbet idag.... stackarn.


Själv blir det ingen tid att vila för mig idag när Olivia är på dagis, jag ska nämligen ta cellprov vid 11-snåret :(

Tänkte promenera bort till sjukhuset & jag håller tummarna att Alice sover när jag är där ...

Av Lind@ - 9 mars 2009 19:59



Läkaren ringde idag om provsvaret på blodprovet dom tog på Alice för att kolla om hon var allergisk mot mjölk - det var hon INTE ..


Riktigt riktigt skönt, för nu kan vi utesluta att det är därför hon har ont i magen.


Vi ger ju den här illaluktande ersättningen (Nutramigen) blandat med Lemolac nu, men märker ingen skillnad. Vi får se nu hur vi ska göra eftersom hon inte är allergisk. Ska vi fortsätta med Nutramigen så blir det ju lite omständigare. Det måste fås på recept + att det ju bara går hämta ut på Apoteket då. Läkaren vill ju ha det till att det kan lugna magen ...

Nu är hon ju 9 veckor och vi nästan räknar veckorna till hon fyller 3 månader nu ..

Det är sååå trist att bara längta framåt i tiden just bara pga att skrikandet skall avta (förhoppningsvis). Man hinner liksom inte njuta så mycket av nuet ...


Men hon börjar bli så himla goe. Nu får vi leenden varje dag och särskilt när man byter blöja. Då smälter jag som mamma :)

Av Lind@ - 9 mars 2009 12:36



Läste om olyckan i tidningen idag som vi "var inblandade i" i lördags.


Den yngre killen var visst alkoholpåverkad  - usch!


Nån av dom skulle göra en u-sväng stod det, fattar inte hur, mitt på en raksträcka .... men men.

Dom kanske kom från samma håll då? fast det såg ut som frontalkrock...


Märkligt ...

Av Lind@ - 9 mars 2009 12:30



Efter en lite kortispromenad efter jag lämnade Olivia på dagis idag, så var min tanke att få gjort lite av varje här hemma. Kände mig rätt pigg faktiskt imorse ...


Det jag fått gjort är - bära,bära & bära på Alice, hahaha!

Omorganiserat i några lådor i köket & tvättat 4 maskiner tvätt, betalat räkningar, fixat iordning köket som såg ut som f-n från igår & nu är klockan halv ett !


Snart dax att hämta Olivia (vid kl 14).


Sen blir det väl en sväng ute, innan Fidde kommer hem. Får nog hem en snygging idag för han ska klippa sig direkt efter jobbet :)

Av Lind@ - 8 mars 2009 14:01



Idag hade det verkligen behövts en SOLDAG känner jag, så vi hade kunnat vara ute lite och tillfriskna snabbare. Men vad bjuds det på - jo snöslask och skitjobbigt snöande :(


Olivia har iallafall lekt ute med grannkompisen Alex. Hon gick och ringde på hos honom redan vid typ 9 eller nåt imorse.

Hon har nog lääängtat att få leka med sina kompisar Olivia.


Fidde har börjat greja i tvättstugan litegranna. Ska ju bygga in den där fjärrrvärmegrejen som är asful och som sinkar 60 cm förvaringsyta på vänstersidan när man kommer in. Han låter inte vidare positiv så vi får väl se hur det artar sig idag ...


Idag var jag inne hos ett par av våra grannar med en blombukett.

De fick barn i mitten av jan men har varit på sjukhus (både Linköping och Jönköping) pga att den lilla hade nån vätska i kroppen som måste dräneras.

Jag pratade bara som hastigast med henne. Dom var tydligen hemma på permission och ska till Jönköping igen.

Men allt var på väg på rätt håll, men hon sa att i början var det väldigt kritiskt och dom fick inte ens hålla den lilla, utan bara klappa på henne genom en lucka. Usch, jag lider med dom. Det är så mycket som kan hända dom där små ...

Av Lind@ - 7 mars 2009 15:18



Det går på rätt håll med våra streptokocker iallafall ...

Olivia är piggare än jag, men vad mer kan man vänta sig?


Fidde, jag & Alice gav oss iväg till Gällstad i förmiddags (Olivia var hos mormor och morfar). Vi skulle kolla på ett soffbord i en möbelaffär där.


Mellan Hestra och Grimsås kom vi som 2:a bil till en bilolycka, där två bilar verkade ha frontralkrockat på en raksträcka.

Första paret som stannat pratade med räddningstjänsten när vi klev ur vår bil och mannen var på väg fram till första bilen.

Ingen dödsolycka, gudskelov, men man vet ju inte när man närmar sig två mer eller mindre totaldemolerade fordon!....

När man kommer sådär så börjar ju blodet pumpa lite extra...

Den ena killen var modell yngre och jag tyckte han sa "det var inte meningen".... Den andra var i kanske 45-årsåldern och hans vänstra ben var typ mosat och foten bara hängde. Jag drog upp byxorna typ till halva vaden för att kolla, men brottet var längre upp.


Jag pratade med bilarna som fyllde på och förklarade vad jag visste (inte mycket, krock men ingen död) och bad dom vända.


Sen kunde vi inte göra mer utan vi åkte faktiskt hem, det kändes sååååå olustigt. & så kommer ju tankarna, det kunde varit VI .... och med lilla Alice i bilen ...


Soffbordet får vänta ....


Här kommer en bild på en leende Alice. Hon flinar mer och mer nu vår lilla prinsessa :)   så härligt att se !

Av Lind@ - 6 mars 2009 09:53



Natten har varit en sån som man bara vill radera helst ... Alice har feber och är jätteförkyld  & därmed är allt ledsnare än normalt.


Måste säga att det är förvånansvärt att man överhuvudtaget är på benen efter så få timmars sömn, men på nåt sätt funkar det :) & tur är väl det.


Nu ska Fidde ge henne en Alvedon så kanske hon känner sig lite piggare?!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards