**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2009

Av Lind@ - 6 mars 2009 09:50



Alltsomoftast nu så botaniserar Olivia i garderoben och kommer ut med dom mest konstiga kreationer på morronkvisten!!! hahahah


Idag såg hon ut som värsta 80-talsbruttan, i tights och stor sweatshirt till det :)


Det går ju inte annat än le åt henne ...

Av Lind@ - 5 mars 2009 13:52



Idag går alla mina tankar till en fd kollega som miste sin man den 1 mars.


Dom fick en liten pojke med Downs Syndrom och hjärtfel den 22 dec & nu skall C klara av att ta hand om honom själv utan sin M.


Usch, tårarna börjar trilla så fort jag tänker på henne - det är såååå hemskt!

Av Lind@ - 5 mars 2009 09:30



Vi har sån hosta hela familjen så taket lyfter nog snart så som vi tar i!


Just nu gör det inte så mycket om Alice är vaken och skriker på nätterna, för hostan håller oss vakna iallafall...


Alice hade 38,1 i feber igår och är inte riktigt 100, det märks. Hon är supertetig och äter lite sämre än vanligt + kräks upp i kaskader emellanåt!


Fidde är hemma idag oxå och tar hand om oss. Jag känner mig piggare så det går på rätt håll, även om det går sakta.



Av Lind@ - 4 mars 2009 14:46



Ja nu är jag inne på 6-e sjukdan! Dom sista dagarna har varit kaos. I förrgår kväll fick jag plötsligt superhög feber (39,8), just som jag trodde att NU ska det vända.

Hade några tabletter kvar som gör att mjölkproduktionen skall stanna av & dom har jag ju glömt äta nu när jag varit sjuk.

Det skulle jag inte gjort, för ena bröstet vägrar inse att amningen är ett avslutat kapitel.

Upptäckte försent hur läget var och då var bröstet helt stenhårt och knöligt & värkte som sjutton! Antagligen det som orsakade febertoppen.

Började må illa & var superyr och fick värsta frossan och när jag mitt i natten for upp för jag var säker på att nu kräks jag - då svimmade jag på toan. Eller jag tror det iallafall. Jag hade satt mig på toan och såg ingenting framför mig och svettades som en galning och frös & när jag vaknade upp igen så liksom låg jag på en pall som står jämte toan - skitläskigt vad det.


Har mått illa & varit yr sen dess och bröstet värker fortfarande...

Kan inte äta i princip nånting för bara jag stoppar in nåt i munnen så mår jag ännu mer illa.


Jaja - nog om mig ...


Olivia är på bättringsvägen idag iallafall. Nu börjar hennes hetsiga temperament komma tillbaka , haha !


Det har varit riktigt mysigt att rå om henne där i bäddsoffan nu nåra dar och jag tror hon tyckt det varit mysigt att få ha mamma tillhands hela tiden och ha en Bolibompa-kompis dagen lång :)


Alice har ju peppar peppar varit lite lugnare med skrikandet nu när jag varit sjuk. Men när vi blandade 1 skopa med Nutramigen under några måltider i förrgår så skrek hon helt vansinnigt typ hela kvällen. (Det var då jag hade nästan 40gr feber så jag kunde inte vara till nån hjälp alls).

Det var ju precis så som hände när vi gav henne den där mjölkfria ersättningen förra gången. Sen har Fidde inte vågat testa mer. Det blir kanske imorron igen då jag förhoppningsvis är lite piggare.


Fidde hade förresten inte Streptokocker som jag och Olivia, det var ju nästan synd för det hade varit bra om alla kunnat käka penicillin samtidigt.

Nu är jag ju lite rädd att det kommer gå runt ...


Fortsättning följer ...

Av Lind@ - 2 mars 2009 13:42


En vettig läkare som tog oss på allvar fick vi träffa och dom gjorde pricktest mot mjölkallergi på henne.

Det brukar vara jättesvårt att se på så här små barn och så var det med Alice oxå tydligen.


Hon fick ta blodprov med så läkaren ringer oss om besked.


Tills vidare tyckte han att vi skulle ge henne Nutramigen, något som barn som har mjölkallergi får.


Det HAR ju funnits den här medicinen mot kolik och som denna läkaren skrivit ut flera gånger med lyckat resultat, men tydligen är det nåt barn som fått hjärtklappning/kramp så nu är det tydligen finito. Nu får man ju hoppas att han inte ljuger för oss, men vi har kollat FASS och det står faktiskt där att preparatet inte längre är tillgängligt.


Nu ska vi bara så smått börja introducera Nutramigen till Alice, tydligen kan det smaka lite konstigt. Men det känns ju som om vi kom nånvart idag iallafall & det är ju huvudsaken.


Själv är jag helt slut efter att ha varit sängliggande i 3 dar & nu tvingades till att spendera 3 timmar på sjukhus!


Nu lägger jag mig igen ...

Av Lind@ - 2 mars 2009 13:39



Vid lite innan 10 for vi iväg hela familjen till sjukan!


Olivia och jag fick ta svaljprov och stick i fingret & sen konstaterade dom att vi hade streptokocker - så det blir penicillin i 8 dar för Olivia och 10 för mig .. Nu hoppas jag på bättring snarast, jag är så less på att vara sjuk!


Fidde får nog gå imorron och ta prover han oxå, för han är inte riktigt 100 i halsen - jisses, VEM är det som smittat oss med detta ??

Av Lind@ - 2 mars 2009 07:40



Jag har legat med runt 39 graders feber sen i fredags & kände mig bättre igårkväll - men den glädjen varade inte länge - vaknade inatt av att jag trodde det blödde i halsen så ont gjorde det & huvudet dunkade och värken i kroppen var inte av denna värld.


Nu är jag på benen tack vare några Panodil !


Ska ringa husläkaren så fort dom öppnar. Hoppas få med mig Olivia dit oxå, för hon har oxå varit sjuk och febrig hela helgen.


Fidde får åka med Alice till barnläkaren idag, rapport därifrån senare.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards