**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Lind@ - 23 april 2009 20:59



Idag har det varit "fixardag" på dagis & vi föräldrar har lejts in för att hjälpa dom med diverse projekt.


Jag hamnade på grävning där vi skulle få ner bildäck en bit i marken ... fick slita som ett litet djur bland tjocka rötter och annat, men träning är bra !! :)

Inga andra tjejer än jag tog sig an uppdraget grävning, så det var jag & typ 5 grabbar !! Jag gräver hellre än gör småpyssel ... :)


Fidde gjorde en piltunnel och fick slita han med. Gjorde typ 40 hål i marken med nån järnspett ...


Det planterades och målades och några gjorde en pilkoja ... riktigt kul faktiskt & vi fick höra många gånger hur uppskattat vårt arbete var.


Klart man hjälper till när våra barn har så otroligt gulliga fröknar !!


Av Lind@ - 23 april 2009 13:19



Fidde är nästan salig - en gräsklippare av märket Klippo och med  Hondamottor ska hädanefter hålla vår gräsmatta i trim !!

..

Av Lind@ - 23 april 2009 13:17



Det är en väldigt orolig Alice jag har hemma idag .... just som jag börjat vänja mig vid att hon är supergo för jämnan, så gråter hon nästan oavbrutet idag ....

Av Lind@ - 23 april 2009 13:14



Nu ska vi testa ett nytt medel till vårt trägolv ute.


Ska tydligen va jättebra & träet blir inte sådär fult  i färgen som med vanlig oljning ..


Det var ju nästan lika dyrt som kvicksilver så vi testar på lilla trädäcket på framsidan innan vi tar beslut om det på baksidan.

Av Lind@ - 23 april 2009 13:10


Var på Mio igår för att kika på en hylla med konsoller som ev skulle passa i köket & då springer jag på den perfekta hyllan (serien HM27) som är 3cm tjock & utan synliga konsoller !! Snacka om lycka !!!  Saken är biff - det blir köp!


Nu väljer vi bara mellan vit eller valnöt ...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards