**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2009

Av Lind@ - 13 april 2009 11:51



För ett par dar sen inhandlades en CanCan-gunga (sån där grön stålställning med två "vanliga" gungor och en pendelgunga) till baksidan.


Känns som jag inte vill gå till lekplatsen varje gång Olivia vill gunga ..


Tyvärr är det ju så att på området finns det några som har noll koll på sina barn och nu typ bor dom i vår trädgård och ska gunga!


Alltså jag blir galen! Klart att Olivias kompisar oxå får gunga, men att barn som inte bor i vårt hus springer in hur som helst är inte okey tycker jag.

Olivia får inte vara i andras trädgårdar och leka själv. Klart att varje sekund går det ju inte kolla henne, men regeln är sån.


Men det är väl det som är svårt på nybyggda områden, där gränserna inte är helt självklara, inte för barnen iallafall ..


För gräsets skull får nog gungorna stå på trädäcket ett tag.


Nu ska jag njuta av solen lite på baksidan och snart kommer Fidde och grannen hem med ribb till staketet som skall vara på en bit mellan tomterna vid garaget.

Av Lind@ - 12 april 2009 21:35



Grattis till Jessica som idag fyller 34, ??, 36.... eller just det 20+ var det juh :)

Av Lind@ - 12 april 2009 21:28


Efter många turer och utlänningar som inte hör av sig/kommer, så är nu Fiddes gamla tjock-Tv SÅLD :)


Det enda vi inte sålt ännu är det gamla soffbordet och såna får man väl typ 100spänn för (har sett liknande på blocket säljas för ett par hundra!)

Är nog lika bra att åka med det till Erikshjälpen .... OM inte nån bloggvän behöver ett soffbord i bok att ha nånstans (sommarstuga kanske ??).

I fint skick, men passar absolut inte bland våra i övrigt vita möbler.


Det är för stort för tv-rummet oxå, annars hade vi behållt det och målat om det.


Nu kan vi snart ta itu med Alice rum på riktigt - ska bli riktigt kul att få göra iordning till henne därinne.


Känns finfint att halva möblemanget till tv-rummet betalt sig - nice :)

Av Lind@ - 11 april 2009 19:01



Förkylningen något bättre så idag har trädgårdsmöblerna fått sig en omgång. Nu kan vi fika utan att bli skitiga i baken !!


Har ätit en fantastiskt god påskbuffé hos Fiddes pappa och sambo idag :)

Dom är stjärnkockar båda två minsann !!


Både Fidde och jag är sååå mätta så ikväll blir det ingen lax som vi planerat!

Det får bli imorron istället ...

Av Lind@ - 10 april 2009 14:24



Nu tror jag att jag får spader! När vi var hos S & A igårkväll så började näsan rinna & idag är jag dunderförkyld och hängig och tar alvedon för att åtminstone kunna njuta lite av denna härligt soliga dag ....


Nu ska vi snart iväg på 1-årskalas hos kusin L.



Av Lind@ - 9 april 2009 10:51


Har en intressent på våra skinnsoffor som skall hämta dom idag :)


Har fått göra djuprengöring & impregnering med skinncreme för att dom skall bli extra fina!! Har typ tagit nästan 1 timme - puh!


Har städprojekt på gång lite överallt här i huset och tvättmaskinen går för fullt ...


Borde inte ha nån energi efter natten som varit för jag har haft så fruktansvärt ont i magen och var vaken till klockan typ 1 inatt ... Fick gå upp och ta en Panodil när jag legat och vridit mig i sängen i två timmar!

Jag brukar verkligen aldrig ha ont nånstans, och det här magontet har hållt på varje dag i typ 3 veckor nu. Vet inte om det kan ha att göra med att det aldrig (mer eller mindre) är lugnt här hemma & Alice kolik? Det har ju varit väldigt påfrestande psykiskt att ha det såhär månadervis. Det känns inte som om jag är särsklit stressad inombords, men det kanske jag är ändå?


Nån som har tips på nåt läkemedel (förutom alvdeon & sånt) som kan lindra magontet (som oftast kommer på natten/morronen) ?? Det sitter typ under revbenen och är sån där molande värk som "bränner" emellanåt ... jättekonstigt.


Nu ska jag fortsätta städa medans Alice sover i vagnen ute ..



Av Lind@ - 8 april 2009 21:45



Har varit på Me&I-party hos en granne ikväll - himla trevlig tillställning för övrigt. Vi nästan bestämde att vi får ta en vinkväll framöver. Det hade nog blivit succé :)


Handlade en "Pussgrodorklänning" till Olivia. Innan jag gick hemifrån frågade jag henne vad hon helst ville ha: byxor, tröja eller klänning & det blev ju såklart klänning !! Vad annars? Det är ju typ det enda hon ska ha på sig nuförtiden ..


Sen handlade jag ett par vita mjukis-sommarbyxor till mig.


Alice fick inget, hon har tillräckligt med kläder. Både nya och ärvda & sen kommer nog mormor med nåt snart, hihihi !! Hon brukar fynda lite då och då :)


Nu är det nog bäst att inta sängläge - vem vet hur natten kommer bli ?? Alice är superförkyld och kräks fortfarande riktiga kaskader ...

Fortsätter hon så får vi nog åka in med henne..

Av Lind@ - 8 april 2009 08:50



Båda kidzen är krassliga & förkylda idag. Olivia har 37,5 i feber & är väl på gränsen till att kunna gå till dagis, men hon får va hemma och kurera sig. Det är ju lite lugnare tempo här hemma.


Alice har jag inte tempat ännu idag, men hon känns supervarm & hon nyser och snoret rinner ...


Idag skulle första träffen med mammagruppen på BVC varit, men som "tur" var så ringde en kollega till hon som skulle ha det och meddelade att hon var sjuk så det är inställt.

Bra! För då missar jag ju inget ...


Idag behövs en stor portion tålamod för Olivia gnäller över precis allt! & ännu har hon bara varit uppe en dryg timme ...

Alice skriker/gnäller varje vaken stund nu när hon är sjuk, så henne bär jag på hela tiden.


Glammigt värre! Nån som vill byta ??? hahahaha


Ser fram emot ikväll, då ska jag på Me&I-party & får en stund för mig själv :)


Bara 9 timmar kvar tills dess .....

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards