**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2009

Av Lind@ - 7 april 2009 10:44



Idag är det Påskfest på dagis och Olivia som är lite halvkrasslig fick gå ändå.


Det är ju bara några timmar ...


Hon blev förkyld i helgen och hade lite feber igår em. Det var INTE roligt att ha henne inne i det fina vädret och att hon såg alla kompisarna som lekte ute - hua !!


Alice har kräkts jättemycket sen i söndags em, så hon har nog nån form av magsjuka.

Peppar peppar, idag har hon bara spytt 1 gång (det är supernice när man har henne på axeln och man hör hur det plaskar till på golvet när hon kräks sina kaskader!!)


 Imorse hade Olivia bara 37 i temp, men Alice hade 37,7 ... så nåt vajsing är det!

Av Lind@ - 6 april 2009 10:50



Alice-gumman (som Olivia kallar Alice 9ggr av 10!!) hade ökat helt okey i vikt och väger nu 4810gram och är 55cm lång.


Nästa gång blir det vaccination. Skulle varit igår egentligen, men dom små kidzen måste visst väga över 5kg.

Av Lind@ - 5 april 2009 20:46



Har spenderat helgen i Växjö tillsammans med Fidde och mina föräldrar.


Vi gav mina föräldrar en övernattning på hotell i Växjö i julklapp.


Igår hann vi med lite shopping & myyyycket tittande på allt möjligt :)

Fick besöka både Jula, K-rauta och MediaMarkt. Pappa och Fidde fick ju bestämma lite vart vi skulle styra kosan !! haha ...


Sen inne på stan så hann jag med rätt många skoaffärer !!! ja, ni som känner mig vet ju att jag och skor liksom dras till varann :)

Efter mycket provande så blev det ett par Ecco, modell walkingsko fast i "sommarmodell" med lite nät på sidorna.

Så nu skall här promeneras för glatta livet :)  & förhoppningsvis inte lukta fotbira !!

Fidde fick ett par snarlika fast helsvarta.


Det är så märkligt. Han och jag har verkligen grymt olika fötter, men tycker oftast att samma modell på skor är sköna. Fidde har ju små fötter (38-39) för att vara kille och får köpa från damavdelningen när det är Eccos modeller. Helst hade han nog velat ha dom jag köpte, men vi kan ju inte köpa samma för då är det verkligen campingvarning !!! haha


Att vädret var helt fantastiskt gjorde ju inte dagen igår sämre precis. Vi vågade dock inte ta av oss lika mycket som vissa ungdomar... som kom i kortbrallor och linne !!!!


Alice skötte sig exemplariskt mer eller mindre hela dan (sov!!!). Den enda störningen var på kvällen när vi skulle ut och käka, DÅ började hon ju givetvis att skrika... Så snälla mormor gick ut med henne och traskade runt kvarteret medan vi åt upp, sen avlöste morfar så hon fick äta upp sin mat!

JA, det är bebisen som styr det mesta nuförtiden hos oss :)


Trodde vi skulle hänga på låset till matsalen vid halv åtta imorse, men döm om vår förvåning !!! Mamma och pappa ringde och väckte oss vid kvart i åtta !!!!!

Då hade Alice ätit vid klockan 5 på morronen och sen efter lite skrikande somnade hon om!

Så vi sov som stockar där på morronkvisten - så gött :)


Olivia har spenderat lör-sön hos sina fastrar. Hon har blivit lite förkyld i helgen och hade hostat under natten, så vi får väl se vad det blir av det ...

Det är ju påskfest på dagis på tisdag & det vore sååå synd om hon missade det. Särskilt nu när mormor sytt ett förkläde och schalett (stavning ??).


Nu ska jag rensa på köksbordet - där ligger räkningar från hela förra året som skall sorteras och sättas in i pärmar !!! Usch vad vi är slarviga!


Av Lind@ - 3 april 2009 17:35

Alma och Olivia i det underbara vädret som vi haft idag :)

Av Lind@ - 2 april 2009 20:34


Såna här dagar får man verkligen njuta av att få vara hemma och vara mammaledig :)


Just nu värker mina fötter av allt promenerande idag, men som sagt, det är positiv smärta för det har varit en toppendag :)

(Tja förutom när jag förla mina nya solglasögon & höll på att bli galen på mig själv som är så tankspridd nuförtiden! Hittade dom i skåpet där Fidde har sina arbetskläder + lite andra grejer! Där hade jag visst öppnat när jag letade efter parasollet till vagnen i förmiddags... Som jag för övrigt inte hittade där!)


När Fidde kom hem från jobbet så promenerade vi ner till stan - kunde ju bara inte vara inne i solskenet. Han skulle till banken för nåt har hänt med hans inloggning till internetbanken. Nu har han nya koder så förhoppningsvis kommer det funka inom kort.


Alice har varit på jättebra humör idag och faktiskt inte skrikit såvärst mycket, i mina mått mätt. Jag vill ju verkligen tro att det är 3-månaderskolik hon har & inte nåt som kommer hålla i sig.

Några besök på öppna förskolan skulle jag ju gärna hinna med innan terminen är slut.


Ikväll har vi premiärgrillat, blev bara korv och bröd som inhandlades i all hast på vägen hem från stan .... men ändå, grillsäsongen har börjat - who-hooo !!


Veckans städning har oxå avklarats idag. Jag fixade dammsugningen i förmiddags och sen har jag torkat golv och städat toaletterna nu ikväll. Fidde fick torka klinkergolven .... sen skötte han matning och röjning av disk.

Nu är han i garaget och gör nånting ...


Nu ska jag ta mig en dusch och imorron är det fredag & förhoppningsvis en dag med mera sol :)


Till helgen är det andra planer - mer om det på söndag !!





Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards