**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Lind@ - 7 maj 2009 16:41



Igårkväll var det Veronicas tur att ha oss på besök !!


En 3-rättersmeny väntade och lika superhungrig som jag var när jag kom dit, liak proppmätt var jag när jag gick därifrån !! :)


Till förrätt gjorde vi Bruschetta med tomat och mozzarella


Sen grillade vi (=Veronicas man) & vi gjorde en variant på färkspotatissallad + en fetaoströra & en ruccolaröra  - yammie !!


Till dessert hade Veronica förberett en Rabarberpaj & det med vaniljsås till avslutade kvällen.


Tack tjejer för en mycket trevlig kväll & sorry Jessica för vårt prat om förlossningar & sprutor & dyl !!

Hoppas vi är förlåtna ... :)

Av Lind@ - 7 maj 2009 12:01



Jag har målat färdigt sista vändan i Alice rum nu och imorron kommer morfar Dan och hjälper till med tapetseringen av fondväggen!!! jipiii


Om jag hinner blir det en vända till IKEA i helgen eller under nästa vecka.



Av Lind@ - 7 maj 2009 11:51



Bara för att Alice sovit ända fram tills klockan 04,45 inatt, så har Olivia stökat :)


Hon kom in några gånger på "förnatten" och när jag varit tillbaka med henne två gånger så ledsnade jag & hon fick sova jämte mig .. Så jag har sovit skitdåligt för hon rör ju sig konstant!

När Alice vaknade vid kvart i fem så bar jag in Olivia till hennes rum & där blev hon faktiskt kvar tills klockan kvart i sex ! :)


Efter dagislämning idag så var vi ute på promenad i regnet, hämtade ett paket på OKQ8 och sen ett på Lindex.

Inne på Lindex, eller rättare sagt 20 minuter innan dom öppnade, så vaknade Alice och när vi väl kom in där så skrek hon i högan sky!

Fick ta upp henne medan jag stod i kassan, men sen skulle vi ju promenera hem och då var det ju vagnen som gällde i regnet. Inte populärt!


Undrar om det är typiskt kolikbarn att INTE vilja ligga i vagnen (eller nån annanstans heller för den delen) under vaken tid ??? hon är ju van att bli buren på juh ....


Ikväll är det matklubbskväll och jag lääääängtar :)

Kanske kan bli ett glas vin eller två oxå? det är ju många som väntar bebis nu så vi andra får desto mer ! hehehe

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards