**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Lind@ - 11 maj 2009 22:29


Imorse kan man nästan säga att vi försov oss ...


Alice var i och för sig vaken rätt tidigt , men vi lyckades få henne att slumra till lite och sen gurglade hon sådär härligt när hon vaknade ...


Olivia sov en riktig skönhetssömn ...


Så när jag drar mig ur sängen och får se vad klockan visar på micron får jag en chock !! 08:15 & Olivia har klipptid vid 08:30 ...


Whiiiii - då blir det bråttom alá mega!


In till Olivia som är vaken och säger till henne att nu har vi försovit oss & halvskriker till Fidde att nu är det uppstigning som gäller !!!


På med kläder på Olivia som tycker det är skitroligt att det är stressigt!

Fidde får ta en raggardusch i blixtfart under tiden som jag brer en macka till Olivia .. stackars Alice får ligga på badrumsgolvet och undrar väl varför alla stirrar hej vilt!


På fem minuter är dom iaf klara och far iväg, Olivia med mackan i högsta hugg!


Jag skulle egentligen åkt med henne, men eftersom jag duschade sent igårkväll och la mig med halvblött hår så var jag inte i skick att lämna huset på fem minuter om jag säger så !!!! :)



Av Lind@ - 11 maj 2009 16:03


Använde några av plåtburkarna som Alice mat låg i när vi fick den utskriven på recept.


Klippte ut två remsor av hennes tapet och limmade på och fick två supersöta små förvaringsburkar.


Har tänkt ge mig på att försöka klä in en hylla på Olivias rum oxå, men det blir ett senare projekt :)

Av Lind@ - 11 maj 2009 13:32



Igår hade vi barnen utspridda på två håll !!


Hann fixa en hel del faktiskt.


Jag spacklade, slipade & målade taklister på Alice rum, målade fasaden ute, planterade bl a.


Fidde höll på med häcken lite, sen satte han golvlister i Alice rum + mjukfogade hörnen & började göra sockel till hennes garderob. Idag kom den på plats :) 


Nu ska jag bara dra sista strykningen på dörrfodret, sen är den biten klar.

Av Lind@ - 11 maj 2009 13:31



Idag kom vårt nya soffbord !


Vi är jättenöjda :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards