**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Lind@ - 9 juni 2009 20:42



Idag kunde vi vara med på mammagruppen på BVC (förra gången var ju Alice sjuk).


Vi håller på och lär oss babymassage och det var såååå mysigt. Alice gillar ju att man grejar med henne så hon verkligen njööööt av att jag masserade hennes ben och mage i olika rörelser.


Måste köpa sån där olja och massera henne hemma. Men det måste ju vara i avslappnad miljö så jag får nog försöka passa på när Olivia är på dagis för annars blir det för stimmigt!

Vi gjorde ju vissa rörelser mot koliken, men det hade ju ingen effekt i vårt fall.


Annars har vi varit i Apladalen nåra timmar i eftermiddag. Fick bära på Alice HELA tiden vi var där! Helt otroligt, även att jag nu har börjat fälla upp ryggstödet så hon sitter mer upp, så duger inte det.

HON SKA BLI BUREN, annars skriker hon! Basta!


Inte lätt att bryta den trenden ska jag säga, efter så många timmars kånkande så är ju lillhönan van vid det ...

Undrar om alla kolikbarn är likadana ?? ;)

Av Lind@ - 9 juni 2009 20:40

Häromdagen när Olivia hjälpte till med att klä av Alice pyjamasen så pratade hon hela tiden om vad hon gjorde :

Nu tar jag ut armen, benet mm ... och när hon var klar säger hon (det lät verkligen såååå himla kul!)

- Mamma, NU är Alice UTklädd !! hahahaha

Av Lind@ - 9 juni 2009 20:35



Efter rundan jag sprang i elljusspåret i lördags var det nästan så jag inte vågade mig på en ny runda där! MEN, snälla mamma kom hit och var barnvakt (Alice hade somnat & Olivia var vaken) och jag gav mig sjutton på att ge det en chans till.


Nu bytte jag håll och jag vet inte om det var enklare det hållet, men jag orkade iallafall (med nöd och näppe!) att springa uppför alla backar och både dit och hem. Känns rejält i vaderna och jag har lite ont i ena vristen nu, men det går väl över. Kanske springer man lite snett eller nåt när man börjar bli trött !?

Jag är hursomhelst nöjd med min runda idag & nu väntar duschen :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards