**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2009

Av Lind@ - 24 juni 2009 10:59



Åhhh vad en laprtop hade suttit fint idag - kunna sitta ute och läsa nyheter, intressanta bloggar & fika samtidigt .....

Av Lind@ - 24 juni 2009 10:57



Igår beställde jag stolpar så vi snart kan få upp vårt vita segeltak på baksidan .... hade behövts idag - tur vi har parasoll så länge ....

Av Lind@ - 23 juni 2009 19:38



Den onda foten har repat sig lite så igår var jag ute på en 30minutersrunda i kvällssolen  - riktigt gött var det ..


Känner faktiskt av det lite idag igen, så jag hoppas inte det är nåt bestående detta ?!?


Så mycket som jag tränat aerobics mm innan & aldrig känt av nåt ont i foten ... det är skumt! Fidde skyller på åldern .....

Av Lind@ - 23 juni 2009 19:34



Idag på fm var halva styrkan av mammagruppen här på lite fika.


Premiärgjorde (typiskt mig !!) Leilas rabarber&jordgubbspaj & den var SMARRIG  !! 


Har annars inte gjort jättemycket i värmen - mest underhållit Alice, lagat mat och diskat & tillrättavisat Olivia typ 100ggr !! en vanlig dag som "mammaledig" ...


Nu ska jag se om energin finns att putsa några fönster ?!

Av Lind@ - 23 juni 2009 19:31



Midsommar spenderades i ett ruggigt Halmstad!


Det var fleecejackan på som gällde under dansen på eftermiddan - brrr !


Jag betedde mig amatörmässigt och lämnade in lite i förtid - det VAR verkligen snapsens fel !!!


I lördags var jag sjuk, sjuk, sjuk ... & Olivia tyckte det var så konstigt att mamma fick ligga till klockan 15 :o)


Det rätade upp sig sen och på söndan ville vi INTE hem - det var soligt och gött och alldeles lagom varmt :)

Av Lind@ - 17 juni 2009 22:04



Lunchade med Jessica, Sofia och Caroline på Snipen idag. Det var sååå länge sen jag var där. Käkade deras bulgurrätt som är supergod :)


Hade lillhönan med mig så Fidde fick lite gjort hemma. Hon skötte sig faktiskt exemplariskt idag och satt i barnstolen nästan hela tiden vi åt.


Efter lunchen skulle några ärenden uträttas och tur för mig att bärselen var med annars hade jag förmodligen fått åka raka spåret hem igen .... hon ILLVÄGRAR att ligga vaken i vagnen den lilla damen !!!!


Så i med henne i bärselen igen och sen var vi på Lindex och efter det på Systemet och handlande Midsommardryckerna. Typ hela barnvagnen var full när jag lämnade shoppen !!! Men jag hade filt att täcka med :)  hehehe


Har för mig att jag läste på en kollegas blogg om ett gott rödvin så en flaska Masi Passo Doble blev det oxå.

Den har jag och Fidde delat på ikväll !!! hua - en vanlig onsdag! MEN, han har ju faktiskt föräldraledigt så liiiite måste vi ju få fira & mjukstarta inför midsommar !!!!


Nu håller jag tummarna för att Midsommaraftonsvädret blir soligt!

Av Lind@ - 17 juni 2009 21:58



Foten ömmar fortfarande så ikväll fick det bli en runda powerwalk istället ...


Jag är på riktigt knäckt över att inte kunna springa :(

Av Lind@ - 15 juni 2009 22:09



Har köpt (fast inte betalat!!) en gåstol av grannen så den fick Alice testa häromdagen.


Hon når inte ner fastän den är på lägsta så den får nog "stå till sig" ett tag på hennes rum ...


Det svåra är att få Olivia att INTE va på den stup i ett ... kanske att den får flytta till vinden ett par veckor ?!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards