**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2009

Av Lind@ - 9 juni 2009 20:35



Efter rundan jag sprang i elljusspåret i lördags var det nästan så jag inte vågade mig på en ny runda där! MEN, snälla mamma kom hit och var barnvakt (Alice hade somnat & Olivia var vaken) och jag gav mig sjutton på att ge det en chans till.


Nu bytte jag håll och jag vet inte om det var enklare det hållet, men jag orkade iallafall (med nöd och näppe!) att springa uppför alla backar och både dit och hem. Känns rejält i vaderna och jag har lite ont i ena vristen nu, men det går väl över. Kanske springer man lite snett eller nåt när man börjar bli trött !?

Jag är hursomhelst nöjd med min runda idag & nu väntar duschen :)

Av Lind@ - 8 juni 2009 20:48



Igår köpte vi dom första jordgubbarna för i år - det var ljuvligt att sätta tänderna i dom :)


Olivia är fullkomligt galen i jordgubbar så vi får nog räkna med ett dyrt jordgubbskonto i år !!

Av Lind@ - 7 juni 2009 14:23


 Idag känner vi oss halvkrassliga hela familjen ...


Både jag och Fidde vaknar med ont i halsen men sen försvinner det under dagen. Jag är inte alls på hugget idag. Är ju inte sjuk men känner att det är nåt som spökar i kroppen ... bläää


Har varit och röstat annars idag, det måste man ju!

Av Lind@ - 6 juni 2009 16:54



Nu har vi avnjutit en god rabarberpaj :)


Lite ovanligt med riven mandelmassa ovanpå, men det var faktiskt inte dumt alls ..


Pajdeg:

4dl mjöl

1 dl socker

1½ tsk bakpulver

100g smör

1 ägg


Fyllning:

400 g rabarber

2 msk socker

100 g mandelmassa


Låt pajdegen vila ca 1 timme i kylen.

Hyvla hälften av den i formen och förgrädda i 8 minuter 200grader.

I med rabarber, socker & mandelmassa och hyvla över mandelmassan och resten av pajdegen.

Sen in i ugnen i 20-25 minuter!


Mums!!

Av Lind@ - 6 juni 2009 14:26



Igår på seneftermiddan sprang jag bort till elljusspåret och ett varv där.


Var superlänge sen jag gick där så jag hade ingen aning om hur kuperat det var !!!! Herregud vad jag fick kämpa & jag fick ge vika och GÅ i 20 meter uppför en riktig mördarbacke! Annars brukar jag inte ge mig, men det var för mastigt helt enkelt!


Nu har jag ju lite mål iallafall, att springa den rundan utan att behöva gå!


Gött var det att komma hem och duscha och sen agerade Fidde kock igår och gjorde riktig lyxmat. Fylld baconlindad kycklingfilé som grillades  & till det en supergod sallad med ugnsrostade körsbärstomater mm mm ... & nåra glas rödtjut :)

Sen sov vi gott ...

Av Lind@ - 6 juni 2009 12:23

Av Lind@ - 6 juni 2009 12:04

Av Lind@ - 6 juni 2009 11:37



Photoshop och jag funkar ju sådär ihop, så nu testar jag Picnik.com, som Anna rekommenderade ..


Undrar om det går få dit text oxå? får jobba på det ...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards