**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2009

Av Lind@ - 5 juni 2009 13:47



Alice har drabbats av ännu värre förkylning än förra veckan & sent igår kväll när jag kom hem från matklubbens säsångsavslutning hos Anne (som har fått det såååå himla fint i sitt hus) så hostade hos så mycket så jag vågade inte somna ... det var riktigt otäckt ... så natten har inte varit så bra med andra ord :(


På tal om Annes hus. Dom hade köpt två små flower-bord och ställt intill varandra och det var superhäftigt ...alltså jag kan inte sluta drömma om det bordet ...vill ha, vill ha, vill ha !!!!!


Idag har vi varit inne hela dagen och Olivia håller på att riva hela bygget och jag är väl inte på bästa humör  pga det ...

Annars brukar hon ju vilja vara ute och leka men eftersom jag inte vill dra ut Alice när hon mår så dåligt så vägrar hon gå ut idag ... & inga andra barn har synts till på gatan heller, annars hade nog det dragit ut henne.

Alice har äntligen kunnat somna till i sin säng och jag och Olivia har bakat negerbollar som vi ska bjuda Fidde på om en timme !


Det absolut svåraste som tvåbarnsmamma är att räcka till för båda barnen tycker jag. Eftersom Alice kräver så mycket & har gjort ända sen hon föddes så blir ju Olivia lidande.

Som idag, jag har burit henne konstant & så fort jag sätter mig ner så illskriker hon.

Hur lätt är det då, det är ju helt omöjligt att sätta sig med Olivia och pussla, läsa eller vad det nu kan vara ... & det känns som jag bara ber henne att leka själv eller gör det eller det. & så bara hänger hon mig i hasorna och vägrar leka själv.

Jag förstår ju henne, för hur kul är det när jag bara bär på lillasyster ...

& bär jag inte på Alice så skriker ju hon tills hon tappar andan typ!


Näää nu vill jag bara att Fidde ska komma hem så vi kan ta en var!





Av Lind@ - 4 juni 2009 12:46



På besöket på BVC igår noterade vi detta:


Alice väger nu 5978gram & är 58,5cm lång.


(Att jämföra med Olivia som vid drygt 5 månader vägde 7150gram och var 65 lång)

Av Lind@ - 4 juni 2009 11:33


Nu är vår lilla prinsessa sjuk igen ... superdunderförkyld och jag suger ut snor stup i ett ...

Av Lind@ - 4 juni 2009 11:32



Såg nu att jag haft 101 besökare den 1 juni ... hur kan det va så många som är intresserade av vad vår lilla familj har för oss ?!?

Av Lind@ - 3 juni 2009 14:45


Utdrag från nyhetsbrev från growingpeople.se 


Det är farligare för barn att hoppa på studsmatta än att vara ute i trafiken visar en ny svensk studie gjord av professor Ulf Björnstig och forskarassistent Johanna Björnstig vid Norrlands universitetssjukhus. Studien som publicerades i Läkartidningen sid 421, nr 6, 2007, visar att barn och tonåringar löper 2,2 gånger större risk att skadas i samband med att hoppa på studsmatta än i trafiken. Hoppning på studsmatta har blivit mycket populärt. Var och varannan villaträdgård har en studsmatta men bara ett fåtal har skyddsnät. Följden har blivit en kraftig ökning av antalet skadade barn och ungdomar under 20 år, med en topp i 12-årsåldern. Vanligaste skadan är en stukning, oftast av fotleden. Näst vanligaste skadan är armbrott. Mellan tre och sju procent av de skadade barnen drabbades av hjärnskakning eller whiplash skada. Risken för olyckor ökar ju fler som befinner sig samtidigt på mattan - man krockar eller kommer i otakt.


Skäl nog för att vi inte ska skaffa studsmatta.


Av Lind@ - 3 juni 2009 11:29



Vid klockan 10 var det träff hos en av mammorna i föräldragruppen, sen lunch på stan vid kl 12 & BVC-besök vid 13:30 ...


Full rulle med andra ord! :)

Av Lind@ - 2 juni 2009 17:29



Idag har jag och barnen varit hos vår kära vän Maria & hennes barn Vilhelm & Elvira i Alvesta.


Det är så himla roligt att träffas och efter nåra inställda turer pga sjukdom blev det äntligen av !


Det känns som det varit årets varmaste dag för vi har svettats floder!!! & jag min klant tog jeans på mig imorse för dom hade ju sagt att det skulle bli regn ... I värmen satt dom som limmade och det var inte skönt ...


Tur att barnen hade lite mindre kläder på sig än jag ... eller iallafall kunde klä av sig, för hur skulle det se ut med en mamma som traskar runt utan brallor !! ;)


Lite bilder från dagen kommer här :

Av Lind@ - 1 juni 2009 20:08



Kunde inte hålla mig ifrån lite löpning, trots att jag nog kanske borde det... Är ju inte helt kry i halsen - äsch, det gjorde nog inget, det var bara 20 minuter & jag tog det luuugnt!


Det är ju för övrigt inga sprinterrundor jag är ute på annars heller - folk som är vana löpare skulle väl knappt kalla det jag utför för löpning, hehehe!


Skorna gjorde nog susen, det var verkligen stor skillnad mot dom gamla med stenhårt gummi!


Nu är Fidde ute i spåret - ska den ena så ska den andra ;)


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards