**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

IKEA

Av Lind@ - 17 juli 2009 20:15



Eftersom Olivia var helt j-a omöjlig härhemma idag och Fidde fick spel på henne redan på förmiddan så insåg vi att hemma kunde vi INTE va hela dan ...


Behövde lite småkrafs på IKEA, så vi for dit ... & nästan allt fanns som vi skulle ha.


Det var några plastkassar/bagar/strandväskor som jag sett ut som enligt nätet skulle funnits hemma, men just den varianten fanns inte när vi väl kom dit.


Olivia lämnade vi efter lite övertalning på "Småland" - leklandet.

Barnen får vara där max 1 timme & det kändes som en mycket bra lösning så vi kunde plocka ihop det viktigaste ;)

Alice satt för en gångs skull nöjd i vagnen !!


Träffade på min gamla kollega Catrine, vars livssituation är mycket jobbig. Hennes man gick bort i mars och hon är ensamstående med en liten 7månaders bebis ...Men, hon såg strålande ut och lillprinsen sov i vagnen så honom fick vi inte träffa in action.

Men det är smärtsamt att komma där hela familjen och veta hur hon har det .....


Det blev en fika på IKEA & sen besökte vi Biltema för inköp av nya vindrutetorkare & efter det MediaMarkt. Jag är ju väldigt inne på att köpa mig en systemkamera & ville kolla utbudet litegranna. Blev inget köp, bara "rekande". En trådlös liten mus fick dock följa med hem :)


Efter denna rundan var Olivia mer eller minre i upplösningstillstånd och bara gnällde och lipade hej vilt!

Fidde fick sitta bak med barnen & jag körde .... Lite öronproppar i bilen skadar nog inte, vi som snart ska på semester, hahaha !!!!


Väl hemma fanns ingen energi kvar till att laga fredagsmysmat - så det blev kebab från Akropolis. Den var faktiskt så god att jag ärligt har planer på att ringa dit och säga att den smakade superbt :)

Nu ska jag sippa på lite FM Riesling och sen sover jag nog gott inatt ...


 ZzZzZzZzZz

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

18 juli 2009 13:45

Ja det är tur det finns snabbmat ibland...! Ni får ha en riktigt skön semester..!! Kramar Anna med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards