**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Lind@ - 19 augusti 2009 15:10



Idag "slog vi på stort" och åkte till Värnamos absolut bästa pizzeria, Chaplin & käkade lunch !


Blir ju mest att vi hämtar där dom ggr vi käkar pizza, men idag åkte vi dit och hade en trevlig timme.


Fick för allra första gången höra "Vilka snälla barn ni har".

Det konstiga var att precis innan hade både jag och Fidde sagt att det gick ovanligt bra för att vara vår familj...


Olivia skötte sig exemplariskt och åt nästan en halv pizza!

Alice var nymatad och grejade med leksaker & smörgåsrån och sa "dadadadadada" mest hela tiden!



Av Lind@ - 19 augusti 2009 15:05



Nu blir vi tjea - skärmen till den stationära datorn ryker närsom ... den skiftar i gult, grönt och lite alla möjliga färger ... !!


Fidde hade den på sånt där avtal via sitt jobb först och under den tiden hade vi den inlämnad 2ggr för byte av bildrör (tror jag det var). Samma symptom som nu iallafall & det slutar med att den dör helt :(


Inget att lämna in igen när nya inte kostar mer än 1-2000, men trista pengar ändå, det är det ju alltid när det liksom inte märks - som typ nya skor eller så ;)

Av Lind@ - 19 augusti 2009 10:37


Alice växer och är stora damen nu !!


Den 3-e aug var hon 7 månader.


Typ veckan innan hon fyllde 7 månader så lärde hon sig sitta ...


Vi har inte ens "tränat" utan helt plötsligt så - ojdå, hon kan visst sitta själv :)

Av Lind@ - 19 augusti 2009 10:25



Igårkväll blev det två varv runt en slinga här i området.


Det kändes riktigt riktigt bra och jag hade kunnat springa längre, men eftersom foten sinkade 1,5 månad i mitten av sommaren så tar jag det lugnare än lugnast nu. Sen var jag ju förkyld & risig i halsen i 1,5 vecka rätt nyss som gjorde att jag blev ännu mera sinkad .... not good!


Fidde var inne på att försöka springa milen igår (han har ju kunnat träna hela sommaren och har betydligt bättre kondis än jag). MEN igår så krockade vi här hemma och han slog i sin lilltå i min stortå så han la sig raklång ner på golvet i jämmer ... & jag börjar ju såklart typ gapflabba. Min tå var helt okey, men hans .... den blev svullen och nageln fick sig en rejäl smäll. Så hans löparrunda blev inställd igår & nu "skyller" han ju såklart på mig att jag gjorde det med flit - hahahahah !

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards