**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Lind@ - 16 september 2009 19:45



Ja nu är det inte riktigt så dramatiskt som det kanske låter - men Olivia använder sig av detta "hot" ofta nuförtiden när hon inte får som hon vill ....


Nu ikväll skulle hon minsann flytta till Stockholm! Med pappa! Hon skulle prompt ha pyjamaströjan på benen och byxorna på huvudet & när det inte gick så rasade världen samman och hon skulle flytta!


Efter lite lirk så tog hon sig samman (15 minuter!!!) och vi kunde läsa en saga i soffan.


Alice och jag var iväg på förmiddan och traskade runt Osudden (&hem) med Sofia, Emmy, Anna & Wille. Som vanligt så skötte sig dom båda småttingarna exemplariskt medans Alice var mer besvärlig!


Tog rundan om biblioteket på vägen hem och hämtade "Min Äppelbok" (Elisabeth Johansson) som jag lagt som inköpsförslag och som blev accepterat. Har kikat lite i den nu och där finns en hel del gobitar som måste testas (hur nu det ska gå ihop med mina fikafria vardagar?!?)


Hade tänkt besöka öppna förskolan i eftermiddags men eftersom båda Alice och jag fortfarande är rätt förkylda så blev det inställt. Istället tog vi en runda till mormor & morfar och fick middag där :)


Alice är en riktigt liten mammagris !! Varken mormor eller morfar får hålla henne några längre stunder och är inte jag i närheten så kommer tårarna ... lilla skrutta!


Nu vill jag bara bli fit for fight igen så vi kan få se lilla Judit i helgen, men som sagt, det återstår att se. Med snorig näsa åker vi ju såklart inte dit.


Nu ska jag botanisera vidare i äppelboken & jag kan säga att jag är RIKTIGT avundsjuk på dom som har egna äppelträd på tomten! Jag vill mé ha dé !!!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards