**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Lind@ - 22 september 2009 20:17



      

Alice tar ju sig fram i gåstolen utan problem nu och hon gör tappra krypförsök som slutar i frustration när hon tippar


över och hamnar på pannan och sen magen & sen blir det skrik ...


Hon är däremot jättenöjd när hon får STÅ i soffan och luta sig mot ryggstödet - då skiner hon som en sol :)

Av Lind@ - 22 september 2009 19:25



Inga vidare roliga erbjudanden i reklamen denna veckan heller ... men såhär blir nog menyn iallafall:


Flygande Jakob med ris

Falukorvsgryta från senaste Buffé

Torsk med äggsås och potatis

Omelett av nåt slag

Pasta med skinksås


Tja - bättre än inget ;)

Av Lind@ - 22 september 2009 13:05



Full rulle!


Mammagrupp vid 10 och idag var det min tur att ha med fika ...


Igår gjorde jag supergoda äppelmuffins med topping (med äpplen som jag varit och "snott" i Veronicas trädgård!!).


Bjöd på det och kanelbullar.


Var i valet ock kvalet om jag skulle ta bilen dit men bestämde mig för att gå  & precis när jag skulle traska iväg så börjar det regna - typiskt! Så jag fick halvspringa hela vägen dit och trodde jag skulle kollapsa av värmeslag när jag väl kom fram!


Pratade om barnsäkerhet idag och vi fick se en film om hur viktigt det är att barnen sitter bakåtvända så länge som möjligt i bilen.


Vi sa allihopa att vi ibland ser barn som inte sitter fast i bilen och det är för mig HELT OBEGRIPLIGT !

Hur vågar man som förälder ha sitt barn "löst" i bilen - vid en krock i 30km så flyger man som en vante rätt ut - observera i 30km i timmen !!!!! HUR ofta kör man så sakta ???? skrämmande är det med så oansvariga föräldrar hur som helst ...


Våra små bebisar har blivit så stora och dom flesta rör på sig lite nu - inte Alice - eller hon försöker och tippar alltsomoftast på pannan och börjar gråta, men viljan finns där att vilja ta sig framåt, det är bara tekniken som inte är på plats ;)


Alice somnade på vägen hem och jag hann slänga i mig lunch medans hon sov + skriva här ... och snart är det dagishämtning. NU börjar hon skrika i vagnen - bra - då hinner hon äta innan vi ska iväg igen ...

Av Lind@ - 22 september 2009 06:32



Hela familjen var uppe vid 6 dag (förutom Fidde som gick upp strax efter 5 för att åka till jobbet då ...)


Nu sitter vi här och Bolibompa rullar och kidzen är förhållandevis lugna :)


Ska hämta in tidningen strax och sen blir det det vanliga -, fixa frukost & få sig själv och barnen klara till kl 9 .. men det blir nog inga problem, vi har ju gott om tid Flört





  


Trevlig tisdag !! 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards