**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Lind@ - 25 september 2009 18:13



Var en sväng hos mormor och morfar på förmiddan och fick lite förmiddagskaffe :)


Det var nog nästan första gången Alice inte var rädd alls. Sista tiden har hon ju varit rätt jobbig mot nya personer & även typ mormor och morfar - inte kul! Men idag gick det bra, nu kanske vi vågar fråga om dom vill vara barnvakt framöver?! Men det är inte kul att lämna bort när man inte vet hur det kommer gå ...

Med Olivia hade vi ju aldrig det "problemet".


När Fidde kom hem i eftermiddags åkte jag till ett ställe som säljer lokala grönsaker & frukt mm.


Plockade till mig och betalade och åkte hem ... tyckte allt var väldigt billigt förutom EN post som var 22,10! Nåt som vägde sååå mycket hade jag inte köpt. Började bli lite småirriterad och kontrollvägde härhemma och det var verkligen inte nåt som borde kostat 22 spänn .... Så skitirriterad tog jag bilen tillbaka. Väl där bad jag lugnt och sansat att dom skulle väga och räkna om grejerna, det var både äpplen, päron, potatis, rödbetor, morötter, lök, purjolök mm ....

Inte EN ENDA summa blev samma som på kvittot & potatis som kostade 2kr/kg tog hon (en annan tjej mot den som var där när jag betalade första gången!) nu 4kr/kg för ... Den summan var den enda jag var säker på, att potatisen kostade 4,40 första gången jag var där!

Och den skulle ju kosta nästan 9kr nu ... nä fy vad irriterad jag kände mig!


Det var första gången jag var där & dom räknade fort som f-n på sina miniräknare och inget var specat på kvittot utan bara benämt som frukt eller grönt.


Nä, det kändes helt oseriöst - ingen chans att kunna kolla och som sagt, inte EN enda summa blev samma mot det som var på kvittot ....

Som det känns nu kommer jag inte handla där igen, i såfall kolla NOGA när jag kommer hem och be dom speca eller nåt ...



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards