**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under november 2009

Av Lind@ - 15 november 2009 09:27


Prenumererar på Iform nu och för några nummer sen så var kunde jag läsa på framsidan "Behåll löparformen utan att springa ett enda steg" - herregud, det lät ju fantastiskt :)

Jag såg framför mig ingen träning alls ... hihi - riktigt så bra var det inte !!


Så häromkvällen gjorde jag 8 övningar härhemma, inne. Det såg inte mycket ut för världen på pappret men vissa övningar skulle utföras under 1 minut & man hinner rätt många ... :) + att programmet skulle utföras 2ggr.


Känns i hela kroppen och det är ju en skön känsla med träningsvärk :)


Löpningen ger ju ingen träningsvärk nu när benen vant sig.


Idag är jag sugen på en runda igen :)

Av Lind@ - 14 november 2009 11:33


Var nere en snabbisrunda på stan imorse när dom öppnade. Skulle kolla på kjolar till barnen ur Kappahls Vintagekollektion, men jag blev besviken! Det var inte samma färg i dom i dom mindre strl som dom som var till Olivia + att dom var inte så fina i verkligheten :(


Jag vill gärna matcha tjejerna på nåt vis utan att dom är exakt likadana och sen till ett vettigt pris. Att bara köpa en klänning till julafton ligger inte för mig, det ska kunna användas sen oxå.


Jag får helt enkelt jaga vidare. Får se om jag kommer ner till stan i veckan. Alice behöver en ny mössa oxå, med snöre under halsen så den sitter på ordentligt. Våra Kotten-mössor är ju superfina, men som hon snor runt så sitter den mer över ögonen än där den ska :)



Av Lind@ - 13 november 2009 15:27


Idag kunde Alice och jag äntligen va med på mamma/bebisträffen :) jipiiii !!


Vi var ute hos Anna & Wille (tillsammans med Sofia&Emmy + Jessica&Judit) och startade förmiddan med en lååååångpromenad som slutade över stock och sten (nästan bokstavligt !! hihi). Vi hann få upp ångan ordentligt därute i skogarna ;)


Härligt med god lunch (kycklingsallad & sen kladdkaka MMMM) sen när vi kom in och jag fick förmånen att prova några japanska knivar av märket Kyocera & som var helt ASbra! :)   Såna vill jag med ha - nån som han nån Japanresa inplanerad framöver ?? ;)


Blev ett hastigt avslut för oss då Fidde skulle iväg och jobba och vi kom hem typ 25 minuter innan han börjar ...


Väl hemma visade det sig att Fidde städat rätt mycket ( hade önskat dammsugning innan vi for iväg). Han hade bla rensat avloppen i duschen och hållit på att kräkas på kuppen + att när jag kom hem hade han precis skurit sig rätt ordentligt på nåt vasst i själva avloppsgrejen ... :( 

Får se hur det går att jobba med det? Han tog bilen ifall han måste till sjukan och sy det ... Hope Not!


Nu har jag tvingat ut Olivia - hon är hopplös! Hon vill helst va inne och kolla på film hela dagarna ... & det tillåter jag inte! Nu är dom osams oxå titt som tätt så hon har redan varit på väg in igen ett antal ggr ....

Hon behöver friskluft och komma ut och röra på sig!


Nu ska jag försöka hitta nåt smarrigt recept med kyckling som jag kan svänga ihop tills ikväll ...


Undrar om vi har nåt vin?! Måste undersöka det ...


Glá fredá !!


  



Av Lind@ - 12 november 2009 19:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lind@ - 12 november 2009 10:39



Äntligen ska vi få på vinterdäcken! Så är vi rustade för vintern ..


Har köpt två nya däck för av nån anledning så hade två slitits mer än dom andra ...


Nu är Fidde iväg hos nån som ska kränga av dom gamla däcken och sen plocka av sommarhjulen och sätta på vinterdäcken!


Själv ska jag vika tvätt !!  Alice har nog somnat tror jag ... så jag kan iallafall stå i lugn och ro utan skräck att hon ställer sig mot nåt och faller raklång baklänges ...


Inga planer för dagen annars, det gråa vädret gör mig faktiskt lite seg! Får se om det kanske blir brödbak sen?

Av Lind@ - 11 november 2009 17:05



Hastigt kom vi iväg till Öppna förskolan vid typ 13:55 idag .. det börjar vid 14 !


Alice låg och sov så det var osäkert in i det sista om det skulle bli nåt besök idag. Känns väldigt onödigt att väcka henne mitt i sovpasset, särskilt som hon behöver sin sömn om dagarna.


Väl där var hon på strålande humör :)


På hemvägen stannade vi till på biblioteket och lämnade tillbaka både böcker och filmer & Olivia lånade 2 nya filmer.


Det här med att sitta fastspänd i bilen är inte nåt för Alice - jisses vad hon skrek idag - precis HELA tiden vi körde ... Olivia försöker säga till henne på skarpen att hon inte vill lyssna på hennes skrik (hihi), men vad hjälper det ?!


Nu är vi iallafall hemma och Olivia kollar på Kalle Blomqvist-filmen som hon lånade. Alice smyger runt i gåstolen & suger på äckelStinky (annars hade inte jag kunnat sitta här !!!)


Nu blir det till att fixa kvällsmaten - hamburgare med bröd - det kommer nog Olivia säga JA TACK till (hoppas jag).

Av Lind@ - 11 november 2009 10:58


Nu var det ett tag sen sista löparrundan ... Men idag var det faktiskt PRIO att få komma ut en runda.


När Alice somnat drog jag på mig kläderna fort som tusan och Fidde satte babywatchern för han var ju på vinden .. (Olivia kollade på Rasmus på Luffen & skötte sig själv).


Sprang en ny slinga som jag bara gått innan och det är grymt mycket uppför, i svag lutning, jisses - det sög i benen! & pulsen var hög :)


NU mår jag toppen :)

Av Lind@ - 11 november 2009 09:09



Här hemma njuter vi av en lugn morron .. Det är det bästa med Fiddes kvällsveckor. Att det känns som helg på morronen och man kan såsa runt i morgonrock länge och mysa ..


Dagen startade vid  kl 6 imorse då Alice vaknade. Vid 7 kom Olivia upp & drog igång med "discokväll" nästan direkt. Hon drog på princessklänning och balettskor och sen släckte hon ner på sitt rum och hade ficklampa och dansade :)


   


Inget planerat idag. Fidde är på vinden och fixar nåt med ventilationen till torkskåpet nu.

Biblioteket brukar ju vara obligatoriskt så det blir det nog sen ...



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards