**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2009

Av Lind@ - 13 december 2009 10:57

  


Det var en lyckad kväll igår!


Supergott julbord & jag åt och fläskade i mig ;)  + drack vin, liiite snaps och Baileys - yammie !!


Tydligen hade det blivit trassel med det inbokade stället så vi var istället på Guvernören i Jönköping och det var verkligen super!


Hoppas det blir där igen känner jag spontant.


Det är ju inte utan att man kan längta tillbaka lite till jobbet när man träffar kollegorna igen, fast samtidigt ska jag njuta av min hemmatid - den är ju begränsad i förhållande till hur länge man ska jobba sen ...


Det är en något trött bloggerska som sitter här - gäsp! Lite tung i huvudet oxå får jag erkänna ... får nog bli en tidig kväll känns det som allaredan ;)


Nu ska jag börja steka fläskkotletter som ska bli dagens söndagsmiddag. Dom ska få koka riktigt länge så dom blir möra och goa !!

Av Lind@ - 12 december 2009 13:53


Olivia och jag startade efter frukost och göra wienernougat. Det var premiär!! Blev inspirerad av Monica (som har Monicas mat). Vi har provsmakat nu i em & dom blev verkligen kanongoda :)

Får se hur länge dom räcker... jag känner på mig att jag nog kommer nalla en och annan under dagarna som kommer ;)


  


Sen har jag gjort julköttbullar (efter recept från senaste Buffé) idag oxå. Det var med dijonsenap och kryddpeppar i & dom blev oxå super :)

Så nu när jag vet hur dom blev så ska jag göra en omgång till, fast inte idag.


Fidde grejar ute - han vill (mer än jag) ha utebelysning i trädet på framsidan & då ska det dras kablar, plockas bort plattor, borras i plattorna mm ... Sen har min snälla kusin Fredrik som är elektriker lovat att komma hit och koppla in det. Verkligen juste.


Jag skulle behöva en taktikvila innan kvällens bravader känner jag - får se om det hinns med ?!


  



Av Lind@ - 11 december 2009 16:02


Idag var det mamma/barnträff hos Jessica och Judit i Skillingaryd.


Det var väl på håret att inte denna gången oxå brann inne eftersom Alice varit krasslig i en vecka nu .. Men hon var tillräckligt pigg för att åka idag  :)


Det blev promenad runt Skillingaryd - mycket trevligt. Annars ser man ju bara huvudgatan och inte så mycket mer. Men idag fick vi en lång guidad tur :)


Sen blev det smarrig matpaj och kladdkaka hemma hos Jessica & som vanligt åkte jag i sista minuten så jag var hemma kl 14 & då sa vi hej & hej då till Fidde på en gång ...


Han jobbar ju "bara" till lite efter kl 18 idag så det är skönt.


Till kvällens nya rätt med lövbiff saknades det creme fraiche så det har jag och barnen varit och inhandlat nu i em. Skönt med en liten promenad och för Olivia att komma ut lite. Får hon själv bestämma så stannar hon helst inne och kollar på film dagen lång! I affären hittar hon numera alltid nåt hon vill ha och det är såååå synd om henne för enligt henne själv får hon ALDRIG nåt ... hehe. Stämmer iofs rätt bra för jag köper inte varken godis eller småplock när hon önskar .. :)

Om det är inte lördagsgodis som ska inhandlas då förstås :)


Nåde den som stör mig ikväll när det är Idolfinal - hahahaha!


Har inte riktigt bestämt mig än OM jag ska rösta på nån eller inte .. Det får jag nog se när det drar igång, jag gillar båda killarna.


Imorron är det julfest med mitt jobb och lite efter kl 17 blir jag upphämtad .. det ska bli skoj :)

Undrar om jag ska inviga mina pumps ??


Rapport om det blir det nog på söndag ...


Trevlig Helg !!

Av Lind@ - 10 december 2009 20:20



Har värsta idétorkan för tillfället vad gäller mat - kvittar hur mycket recept jag plöjer ... jag blir knappt inspirerad!

Likadant var det idag & tillslut så bara strökollade jag lite i en kokbok och sprang på en riktig "hit" - visade det sig :)


2-3 dl creme fraiche

ca 2 msk chilisås

drygt 1 tsk fransk senap (1 msk dijonsenap enl org-recept)

fryst dill efter tycke och smak

salt och vitpeppar


Koka upp och lägg i kuber av torskfilé. Vi hade kokt potatis till.


Supersmidigt och det blev jättegott tyckte både jag och Fidde.


Testa och se vad ni tycker ...



Av Lind@ - 10 december 2009 14:34



Idag är det en stor dag !!


Alice har börjat säga mamamama :)


För ett par dar sen tog hon typ två steg när Fidde "lockade" henne till sig ... :)


Av Lind@ - 9 december 2009 19:28


Idag var det dax för årets Luciatåg & gissa vem som tjatat sen morronen om NÄR får jag gå dit ...


Olivia såklart!!


Vid strax efter kl 15 så gick hon och jag dit, Fidde och Alice låg steget efter och kom lagom till det började vid 15:30.


Dom var underbart söta alla barnen & Olivia var såklart finast :)


Hon har övat sångerna härhemma länge nu och hon gjorde bra ifrån sig i tåget :)


Efter firandet var det glögg, lussebulle och pepparkakor inne på dom olika avdelningarna. Vi hamnade i gula lekrummet och där var det rätt lugnt. Det var många föräldrar & mor&farföräldrar som var där.


    

Av Lind@ - 9 december 2009 13:01

Jag har sökt en kurs till våren !!

 

Jag vill prova på det här med studier litegranna och ska förhoppningsvis läsa:

 

Personal och arbetsmarknad - socialpsykologi och arbetsrätt

(Distans, Deltid, Växjö)

 

Hua - det är rätt skrämmande ...

Av Lind@ - 8 december 2009 10:34


Är ju inte så kul att skriva om Alice sjukdomar hela tiden! Men just nu är det ju så ..


Hon har en förskräcklig hosta och näsan rinner. Idag sov hon till kl halv åtta & det är ovanligt! Däremot kom Olivia in till oss innan kl 7 nångång .. Hon ville se julkalendern vid kvar över 7 så då gick vi upp hon och jag.


Nu har vi lagt Alice i vagnen men hon sover oroligt och det rosslar i halsen vid varje andetag :(


Det blir en till innedag för oss idag. Bara hon blir frisk vår älskling ..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards