**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2009

Av Lind@ - 7 december 2009 10:22


Igår slängde Olivia iväg Alice gosedjur "Stinky" och då lossnade ena örat ...!


Eftersom dom där öronen fungerar som hennes napp så kändes det inte så bra att det lossnade


Stinky har numera endast ett öra & det är väl bra en tidsfråga innan det örat är utslitet av allt sugande... hemska tanke! Det är ju den enda trösten som funkar ...

Av Lind@ - 7 december 2009 10:15



Här har dagen startat lugnt. Vi håller kvar helgkänslan lite eftersom Fidde jobbar kvällen och är hemma till i eftermiddag. Det känns lyxigt. (Fast kvällarna är definitivt inte lika lyxiga!!)


Nu ska Fidde iväg på fotvård :)

Ha inbillar sig att han kommer få diplom för sina fina fötter - hahahahaha !!! (Jag tror inte det !!)   :-)


Alice fortsätter snora och känns febrig :(


Olivia är på förskolan och idag var det mera julpyssel på programmet - det gillar hon.


Jag behöver baka en ny omgång bröd - så det är nog vad jag ska ta itu med nu ...



Av Lind@ - 7 december 2009 10:01


Den här är riktigt smidig och såååå god !!


200g digestive

100gram smält smör


1 burk kondenserad mjölk (som blir kolakräm)


3dl grädde

bär/frukt el choklad att garnera med


Börja med att sjuda burken med kondenserad mjölk i en gryta med vatten i 3 timmar.

Burken ska täckas helt med vatten. Jag kokar med lock på.

Efter kokningen kyl burken med kallt vatten innan ni öppnar då jag hört att det kan skvätta lite.


Krossa digestivekexen och blanda med smält smör.

Tryck ut i pajform och ställ kallt.


Häll ut kolakrämen uppepå och toppa sen med vispad grädde. Kan stå i kylen under dagen.


Innan servering garnera med det ni gillar bäst!


MUMS !!

Av Lind@ - 6 december 2009 19:50


Ja det är nästan så jag funderar över att ha en egen kategori för sjukdomar!


Alice är något bättre idag och näsan rinner inte lika förtvivlat så det är ju positivt iaf.


Hade en trevlig kväll igår med Marie och Daniel men vi som vanligtvis lägger oss vid typ kl 22 märker av att det blev lite senare igår. Natten har varit lite mer okey än dom sista nätterna och jag fick sova 4,5 timme i ett svep. Sen var det välling för Alice och sen låg hon och stökade i sängen nästan 1 timme på morronen innan Fidde gick upp med henne vid lite efter 6 ..


Jag fick somna om till kl 8 .. Fidde har sovit 1 timme i eftermiddag... 


Det blev en sväng ner till apladalen på sen-em. Var rätt ruggigt så vi blev inte så långvariga .. Olivia åkte dit lite tidigare med mormor och morfar och fick se luciatåget - det var poppis.


Sen kom TOMTEN fram och pratade med Olivia - det var STORT  :)

Hon tror han kommer fastna i skorstenen när han kommer för han var ganska tjock ;)


Nu blir det FILM här !!

Av Lind@ - 6 december 2009 19:48


Ja så sa Olivia när vi tände andra ljuset idag!


Det ÄR inte lätt att hålla sig för skratt & både jag och Fidde får anstränga oss när det kommer såna roliga ord ;)

Av Lind@ - 5 december 2009 18:52


Detta är helt otroligt - men Alice är DUNDERförkyld igen! Hur många förkylningar den lilla hönan har haft under sina 11 månader har jag tappat räkningen på !!


Natten till idag har jag sovit på soffan i vardagsrummet och Fidde har haft Alice i vårt sovrum.


Detta innebar att idag var det hans tur att gå och lägga sig i eftermiddag!


Det känns som vi får ta powernapar var och varannandag nu. Det känns motigt när nätterna är såhär, minst sagt! Kan det inte vända snart ??


Småbarnsåren är TUFFA !! iaf för oss ...


Nu inväntar vi våra nyförlovade vänner Marie och Daniel från EStockholmo ..



Av Lind@ - 5 december 2009 18:48


Igår var jag med barnen och hälsade på på jobbet. Efter det blev det en snabbis på IKEA, eftersom vi glömt köpa skenor till våra gardiner vi ska ha i allrummet. Blev även en sväng på A6. Jag provade lite vinterstövlar och svettades mängder. Alice var extremt missnöjd i vagnen och Olivia var överallt i hela affärerna !!


På hemvägen var jag HELT SLUT! & undrade i mitt stilla sinne varför jag utsätter mig för sånt .... våra barn är ju allt annat än smidiga att ha med :)


Det tog fullkomligt musten ur mig och när Fidde kom hem fick jag gå och lägga mig! Det räddade fredagkvällen kan jag säga :)



Av Lind@ - 3 december 2009 19:53



Vår lilla sötnos är 11 månader idag !!


Inte klokt - tänk snart 1årskalas ...


Idag har hon bla hjälpt till med tvätten och att följa tvätten inne i maskinen är jättekul tycker hon. Sen har hon hittat av/på-knappen oxå .. och den trycker hon på så fort hon får chansen den lilla rackaren !!



    

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards