**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2009

Av Lind@ - 2 december 2009 20:03


Idag har vi haft det riktigt mysigt hela dan faktiskt, vilket glädjer mig oerhört mycket.


Natten till idag blev det 4,5 timmes sammanhängande sömn - jipiii !!


Fidde och jag var ju på bio igår och såg Luftslottet som sprängdes. Det var våran bank (Handelsbanken) som BJÖD oss kunder på bio - just va ?! :)

Hela bion var abonnerad. Så nu har vi varit och sett två filmer på kort tid - inte dåligt för att va oss. Och tack mina föräldrar som suttit barnvakt två sena kvällar.

Filmen var superbra tyckte jag och nu är jag bara lite tje att det inte finns fler ...


Hur som helst, det var det jag skulle komma till innan. Vi la oss väl vid halv 11 och Alice hade varit tyst som en mus sen mamma la henne & vi hann inte mer än få upp värmen under täcket innan den lilla damen vaknade & sen var jag uppe 4ggr på 2 timmar ... Sen äntligen somnade hon på "riktigt" igen & jag låg och snurrade och "väntade" på nästa uppstigning! Men som sagt, jag fick sova till halv 6 då jag vaknade och upptäckte att Fidde inte gått upp ännu ... han som börjar lite innan 6 ... så han var lagom glad när jag upplyste honom om att han försovit sig ..! & inte fick han ta bilen för vi skulle ju till Öppna förskolan på andra sidan stan i em. Då kände jag mig elak när jag sa nej till att han fick ta bilen .. :(


På förmiddan idag blev det som vanligt bibblan, sen stan och några affärer. Fixade två julklappar och båda barnen skötte sig exemplariskt. Alice hade bara ett utbrott i vagnen och det är ju nästan rekord :) Sen somnade hon på vägen hem oxå :)

Olivia var på ett riktigt gott humör och jag behövde inte hota eller skälla en enda gång under promenaden !! Det var nog dom 3 filmerna hon lånat som låg i kassen som spädde på det braiga humöret ;)


Öppna förskolan besökte vi i eftermiddags men det var stimmigt idag! Alla ungar var som tokiga och bara skulle rusa och busa! Lite pyssel hann vi med och vi kom hem med en tjusig julgran i papper som Olivia dekorerat.


En sväng på Kvantum har jag varit oxå och nu är kroppen slutkörd känner jag  ... Det blir nog faktiskt sängen snart och en bok av Katerina Janousch som jag lånade idag. Tror den hette "Anhörig".


Natti natti

Av Lind@ - 1 december 2009 12:57


Inatt testade vi en ny taktik med Alice för att se om hon kan sova lite bättre. Vi plockade in henne i vår säng och la henne mellan oss när det började skrikas framåt midnatt.


Det funkade tyvärr inte så bra som vi hoppades på då hon varit superorolig och gallskrikit jag vet inte hur många gånger ...


Olivia kom in mitt i natten och la sig jämte Fidde, på utsidan. Det var enda stället det fanns plats på.

Så när han skulle upp vid kl 5 imorse så var han helt slut! Fick bära in Olivia till hennes rum, Alice var vaken och skrek ...


Efter många om och men så somnade hon till slut om och då kom Olivia tillbaka. Men hon somnade oxå om och jag slumrade till en stund och vaknade 07:20 - yipiiii !!


Då kände jag mig rätt pigg faktiskt :)


Jag undrar om det är tänderna på Alice som ställer till det så ?! & så vet man ju att det är typ 20 tänder totalt som ska upp .... hua! måtte det bli bättre framöver ..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards