**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Lind@ - 1 januari 2010 17:39


Först -GOD FORTSÄTTNING till dig som läser om oss !!!


Idag har vi varit lite trötta efter en låååång med mycket trevlig Nyårsafton.


Jessica, Ralle & Judit (+hundarna Tiger & Moa) var här igår och vi lagade 3-rätters som blev jättelyckat :)


Lite hastigt kom jag på att ett tilltugg till välkomstdrinken hade varit gott så jag fick surfa i sista minuten och hittade ett recept med rostade nötter & mandlar som jag gjorde. Dom blev supergoda och jag kommer absolut att göra dom igen!


  • Till förrrätt åt vi Västerbottenspaj med sallad
  • Varmrätten bestod av svensk oxfilé, hasselbackspotatis, madeirasås & smörstekt färsk sparris
  • Till dessert blev det Mandeltårta med vaniljkräm, ringlad choklad & vispgrädde

Vi var mätta och belåtna efter det :)


  


Vi tjötade och gick på hela kvällen och tiden fram till 12-slaget bara försvann !!


Vid midnatt var Fidde, jag och Ralle ute och skålade och kollade in raketer + skålade med dom grannar som oxå vågade sig ut i kylan!


Vi fortsatte tjöta och dricka vin mm .... till 2 tiden ... så det var i sena timmen vi kom i säng & för att inte tala om Jessica & co som skulle köra en halvtimme för att komma hem ...


  


EN gång om året är det värt att va helt slut dan efter & idag har det mesta gått på halvfart!


Olivia har blivit upphämtad av morfar och mormor i em & hon ska sova över där inatt.


Alice har lite feber och hostar rätt mycket + att det antagligen är en tand till på gång - hon tar sig i munnen hela tiden och gråter hejdlöst emellanåt stackarn.


Min förkylning som började lite smått i förrgårkväll verkar (peppar peppar) ha stannat av ... har tryckt i mig rätt många Esberitox sen jag började känna symptom!


Ikväll blir det kanske en film och sen får vi nog lägga oss i tid för jag känner på mig att Alice nog kommer hosta och stöka inatt ..


  







Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards