**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2010

Av Lind@ - 13 januari 2010 16:23


  


Alice gillar att dansa och idag satte Olivia på smurfskivan och dom dansade inne på hennes rum .. sååå söta !!


Alice har en gungande stil med rumpan som sticker ut bakåt! Gullunge :)


  


    

Av Lind@ - 13 januari 2010 11:41


Nu får vi strukturera upp tillvaron lite igen !! :)


Blev en promenad ner till stan idag på fm för att uträtta ett par ärenden + besöka biblioteket.


Nu sover Alice i garaget, Olivia tittar på TV & jag ska fixa lunch ...

Av Lind@ - 12 januari 2010 14:40


Det är inte så allvarligt som det låter !


Jag började läsa en sann berättelse igår som heter "Ett liv kvar att leva" & den är sååååå sorglig!


Av 40 lästa sidor igår så illlipade jag nog 30 ... jag såg för d-lig ut! Ögonlocken är tom svullna idag ...


Det handlar om en mamma som förlorar sin son i en bilolycka och dom inledande kapitlen var om olyckan begravning mm mm .... Ibland fattar jag inte varför jag utsätter mig för sånt, men samtidigt är det nyttigt för själen på nåt sätt. Mycket Thailandsminnen kom ikapp mig märkte jag ...


Just att livet kan ändras på typ 1 sekund !!!! Det är GRYMT!


Man uppskattar ju sina egna levande barn ännu mera när man läser om föräldrar som förlorar sitt allt ......

Av Lind@ - 11 januari 2010 09:39


Igår på kalaset så ramlade Olivia och slog i ena framtanden rätt rejält ....


Det blödde ovanför tanden i tandköttet. Idag är det väldigt blått precis över tanden och upp i tandköttet - tycker själv att det ser läskigt ut så vi får se vad tandläkaren säger när vi kommer dit i em ?! Den är dessutom lite ruckbar! Hoppas prognosen är god ....


Hon hade sett fram emot att få gå till dagis idag efter långledigt över jul & nyår, men jag tyckte det var bättre att hon är hemma och tar det lugnt tills vi vet hur det blir med tanden. Sen kan hon knappt äta heller, imorse blev det mjuka rån och yoggi.


Det var rätt skönt att slippa bylsa på oss alla 3 kläder för den korta promenaden till Växthuset. Alice ska äta sitt penicillin i 3 dagar till, men hon hostar ju fortfarande och det rosslar när hon andas. Idag får mormor komma hit och passa henne när jag ska iväg med Olivia. Tur att hon är hemma och kan rycka in :)


Uppdatering:

Besöket hos tandläkaren gick bra idag - hon är superduktig Olivia. Finns viss risk för att tanden kommer bli missfärgad. Ev kan det komma att bli en varbubbla uppe i tandköttet, blir det det är inte prognosen lika rolig - då får dom troligtvis dra ut den. Så vi hoppas att det "bara" blir missfärgning - OM det händer nåt.

Den var ruckbar men ingen risk att den skulle lossna. Skönt :)


Hon har ätit rätt bra idag trots allt, så hon har nog inte superont.

Av Lind@ - 10 januari 2010 21:08

Huvudpersonen själv !

 

 


Idag har vi firat Alice 1 årsdag !!!  - äntligen ...


Med pompa och ståt som sig bör på 1:a födelsedagen :)


Det var en mycket nöjd tjej som fick paket - fast ärligt så var dom inte så intressanta, hihihi !!! På ett paket var det ett kort med en liten katt på & den gillade hon nog nästan bäst :)


Hon fick så mycket fina grejer - TACK alla ni som uppvaktade henne + att hon fick pengar som kan komma väl till pass när garderoben behöver uppdateras :)


Det bjöds såklart på tårta oxå & tur att man har en storasyster som kan hjälpa till med matning när mamma tar kort och pappa filmar ;)


Lite bilder från dagen kommer här:


  


 

Kolla in hur Olivia gapar samtidigt  !! ;)


    

Av Lind@ - 10 januari 2010 11:16



Efter ännu en natt med betydligt mer sömn än vi är vana vid & jag dessutom fick sovmorron till nästan kl 9 + att Fidde var igång med att fixa goda pannbröd som gräddas i stekpannan så kunde inte söndagen börjat bättre :)


Idag har vi lite fix innan det är dax för Alice (lite försenade) kalas kl 15 ...


Nu pep timern - dax att baka ut Grahamsfrallorna som är på jäsning ...


  



Av Lind@ - 9 januari 2010 19:30


Idag kunde jag omöjligt hålla mig längre - när jag och Olivia var och handlade så köpte vi med 2 semlor hem ....


Jag är så grymt svag för dessa gobitar ... ;)


Förra året tappade jag räkningen på hur många som slank ner ... med tanke på hur många kilometer jag behöver springa för att göra av med alla dom kalorierna så har jag redan nu begränsat hur många som får intas... :)


  

Av Lind@ - 9 januari 2010 09:37


Emellanåt blir det riktigt onyttig men väldigt god frukost !!


Olivia blir överlycklig när man nämner amerikanska pannkakor ....


Alice har sovit jättebra inatt !! Lite halvoroligt nångång men inte så vi behövde gå upp ... så till halv 5 imorse fick jag sova innan det var dax för välling :)


Olivia däremot kom in vid halv 12 eller nåt och var ledsen. Hon hade så ont i sitt ben - antagligen växtvärk. Efter lite alvedon somnade hon dock om & fick ligga kvar hos oss hela natten ..


Nu dusch för mig & sen några ärenden på stan ...Vår nya kamera (CanonEos1000D) kom igår och jag behöver ett uv-filter till den :)




     

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards