**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Lind@ - 6 februari 2010 14:49


Olivia och jag var iväg en sväng på förmiddan och handlade mat + lite öl & vin ..


Sen har jag stått i köket och fixat några timmar - först lunch (Korv Stroganoff i all enkelhet) när vi kom hem, sen har jag förberett en köttgryta inför morgondagens söndagsmiddag (Bouef bourgignon).

För det mesta blir det kalops eller Lottas goda gryta när det vankas köttgryta, men idag utökar jag mitt receptregister med den franska köttgrytan. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir :)  Bra hoppas jag!


Ikväll kommer Mia & Håkan med sina barn och lite käk till kvällen är oxå förberett + en smarrig efterrätt - som jag inte avslöjar nu för Mia kanske läser - hihi! & hon kan få hållas på stäckbänken tills ikväll :)


Snart ska ett bröd sättas på jäsning oxå - inför kvällen.


Idag är det verkligen aktivitet på hög nivå i köket :)



Av Lind@ - 6 februari 2010 14:46


Igår em var vi på vårdcentralen och barnen fick andra sprutan mot svininfluensan.


Inga tårar denna gången  heller & dom skötte sig exemplariskt :)


Dessvärre har Alice 40 graders feber idag och är JÄTTEsjuk !!! Hon har nog inte gått 10 steg själv idag och BARA suttit i knät ...


I vanliga fall GÅR hon ju precis HELA tiden så det märks klart att hon mår dåligt + att hon är brännhet trots att hon får alvedon enligt maxdos !


Olivia är precis som vanligt :) Inga biverkningar där inte !! Skönt.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards