**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Lind@ - 13 mars 2010 12:27


Nåt som är betydligt roligare än vår spysjuka är nåt som damp ner i brevlådan igår (när vi inte ens mäktade med att ta in posten..) - nämligen inbjudan till Marie & Daniels bröllop i maj !!


Såååå fint kort :)


  


Ser verkligen fram emot det & festen efteråt ;)


Nu blir det till att få tag på några snajsiga kläder oxå- HELP !



Av Lind@ - 13 mars 2010 09:21

Strax efter förra inlägget där Olivia mådde döilla så började hon kräkas !!


Vi bäddade i bäddsoffan i tv-rummet för att jag skulle ligga där med henne på natten & ta hand om henne.


Det konstiga är att i onsdags kväll när vi lagt oss så mådde jag illa och kände mig lite halvkonstig, men inget mer med det sen.


Iallafall - vid midnatt kommer Fidde upp och säger att NU mår han döilla och låser in sig på toa ... kräkanfall!


Vid 00:30 är det min tur !!! vrålkräks ...


Sen fortsätter det hela j-a natten! jag och Olivia spydde sista gången vid halv 6.Helt fruktansvärt! Bland det värsta jag varit med om ...


Vid kl 3 på natten håller jag dessutom på att svimma inne på toan och det är verkligen kaos! Jag ringer mina föräldrar och ber pappa låta bilen va hemma så mamma kanske kan komma och hjälpa oss med Alice på morgonen.


Vilken tur att Alice sov som hon gjorde den natten & hon klarade sig. Vi hade verkligen inte rett ut att ta hand om henne.


På morgonen kom mamma och hämtade Alice och sen var hon där hela dan igår + inatt. Första gången hon sov över där faktiskt, men hon hade sovit till kl 5 imorse och sen fått välling och fått ligga jämte mamma och pappa. Så det hade gått jättebra :)


Både Fidde, Olivia och jag låg hela dan igår. Fidde var uppe några ggr och var lite piggare än jag. Jag levde på sockerdricka och på kvällen käkade jag en halv rostad macka ... Olivia och Fidde fick i sig lite youghurt och rostad macka tidigare på dan.


Snacka om bantningskur! Var knappast värt det ...


Har svettats floder inatt .. Men idag känns det lite bättre. Vi har fått i oss lite frukost och nu tagit en dusch - otroligt skönt efter nattens svettattacker.


Fidde har mer energi och har röjt ut svettiga lakan, skurat toaletterna, bäddat ihop bäddsoffan, hängt ut täcken på vädring mm ...

Jag är så matt så jag bara sitter ...


Fidde skulle varit på After work på Harrys med sitt jobb igår, vilket brann inne. Riktigt trist för honom för han hade verkligen sett fram emot det.


Idag skulle vi åkt till McDon för att göra ansiktsmålning på barnen - det brinner inne.

Ikväll skulle vi åkt till våra goa kompisar i Lagan - brinner inne.


Det är bara att konstatera - vinterkräksjukan suger!


Hoppas ni är friska :)


Nu ska vi fortsätta kurera oss härhemma.


  

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards