**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Lind@ - 15 mars 2010 18:17


Åh jag har fullkomligt förälskat mig i den danska serien Rice ...


Nu har jag sett så vansinnigt fina melamin-muggar-skålar-skedar-mm .... på (www.broarne.se har dom massor ...)


Åhhhhh vad jag inte vill ha vårdnadsbidrag längre utan TJÄNA pengar ... !!!!!

För då har jag klickat hem dom bums :)


Iallafall - i fredags kom äntligen pengarna för feb, som jag skulle haft 27 feb - men jag får väl va tacksam för det eller ... Tror ni kommunen själva hade väntat på pengar om det varit tvärtom  ??????!

Ingen ursäkt eller nåt, skitdåligt!



Av Lind@ - 15 mars 2010 18:07


Hittade detta receptet som jag tyckte lät gott och som jag bjöd familjen på ikväll - det var riktigt smarrigt :)


valfri pasta till 4 pers

1msk olivolja + 1 msk smör till stekning

2 grönsaksbuljongtärningar

2 hackade gula lökar

1 tsk socker

2 burkar hela tomater (jag tog Mutti plommontomater)

1 tsk sambal oelek

6 droppar tabasco (jag har en grön mild variant)

½ dl grädde

1 msk torkad smulad salvia (jag tog basilika fast inte lika mycket)

4 vitlöksklyftor

2 mozzarellabollar i munsbitar


Hetta upp olja och smör och lägg i buljongtärningarna. Lägg i löken och sockret och låt det fräsa lite. I med tomaterna och sedan sambal oelek och tabasco. Låt det puttra i 10 minuter innan du kör på med grädde och salvia (eller som jag basilika eller nåt annat..).

Koka lite till. Smaka av.

När alla sitter vid bordet tar du kastrullen från spisen och blandar i osten. Efter 1 sekund äter ni såsen med pastan :)


Jag gjorde halv sats till oss & det räckte gott och väl. Då åt jag och Fidde ändå rejält eftersom vi är vrålhungriga efter spysjukan ;)


Gillar när jag hittar vegetariska alternativ - som dessutom är mumsiga !!


Har Du nåt favvo-vegetariskt-recept ? Dela gärna med dig ..



Av Lind@ - 15 mars 2010 12:00


Här görs inte så många knop efter helgen ..


Olivia är på dagis & det verkar inte vara där smittan kommer ifrån för där visste dom ingen mer iaf.

Efter dagislämning tog jag en halvtimmes promenad i sakta mak. Känner mig inte tip top ännu. Alice och Fidde låg hemma och sov ...


Alice hade BVC-tid idag men sköterskans barn var sjuka & Alice oxå (!) så det blev framflyttat tills på fredag.


Jag fick fara till affären innan oxå för typ allt var slut härhemma ...


Idag blir det kokt torsk med äggsås till lunch - det är nog lagom för våra känsliga magar.


Njut solen :)




Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards