**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2010

Av Lind@ - 24 mars 2010 14:52


Ja så heter det nya spelet vi var och införskaffade i förmiddags ! (det på bilden nedan!)


Olivia spelade det på förskolan häromdagen och det verkade jättekul och lätta regler (det gillar jag !!)


När vi stod vid hyllan och jag såg priset så tyckte jag det var rätt dyrt (169kr) - kommer till kassan och hon skannar in 199kr ... öh, hmmm, såg jag sååå fel ... Sa det till henne och hon ringde efter ansvarig, som var på rast.

Gick till förbutiken och efter mycket om och men så fick hon tag på nån på golvet & jominsann. Det stod 169 på skylten, som tydligen inte var uppdaterad .... Men iallafall - jag fick tillbaka 30 spänn !! Sånt är alltid kul ;)


Alice är fortsatt krasslig, har blivit sämre och hostar som en galning och gultgrönt snor fortsätter komma ur den stackars näsan ...  Hon kändes varm imorse oxå så hon hade med all säkerhet feber ..

En enorm kindtand har dessutom börjat tränga igenom, men känner en vass pigg & den gör nog ont, ont, ont ...


Besöket på öppna förskolan i em blev därmed inställt :(


  

Av Lind@ - 22 mars 2010 19:09


 


Vi trodde nog att hon skulle få dras med stödhjulen hela sommaren - men vi hade fel !!!


I helgen flyttade Fidde upp stödhjulen rätt högt och hon har faktiskt mest använt dom i svängarna & när hon stannat ..


I em när Fidde kom hem från jobbet så ville hon att han skulle ta bort dom helt - vilket han gjorde.


Det gick superbra !!


Sen att hon har problem att svänga runt och knappt kan starta själv, det är väl nybörjartrix! Det är mycket att tänka på i svängarna - både trampa, svänga och styra & hålla balansen... Mycket för en nybörjare !!


Hon har cyklat i nästan 3 timmar i em .... så på slutet var det en tjej som ramlade ideligen - haha! Hon var inte lika glad fast höll humöret uppe rätt bra iallafall :)


Imorron blir det nog cykling igen   

Av Lind@ - 22 mars 2010 09:41


En lugn helg har det varit här hos oss ..


Förmiddagspromenader både lördag och söndag - det är en bra start på dan :)


Vi har fixat lite härhemma oxå, det blir det ju alltid. Jag putsade av dom värsta och skitigaste fönsterna igår (+dom som syns ut mot gatan!!)


Hann ju såklart inte mer än bli färdig innan små kladdiga fingrar var där igen - gissa vems !!    That´s life med stora fönster och småbarn - haha !!


Skulle kollat in körslaget i lördags kväll och sen även Millenium-starten .... MEN så blev inte fallet ... Jag vet inte vad som hände men jag blev så hängig och trött precis när körslaget började ... såg inledningen men sen var det kört! Så jag sov över alltihop & gick och la mig på riktigt strax efter halv tio !!

Fidde kollade film på PC-n och han la sig strax efter 22 - inga nattsuddare här inte ...


Alice har fler tänder på "g" och nu är vi tillbaka med stökiga nätter :(

Kan inte alla 20 bara ploppa upp NU så kan det vara lugnt sen .. ?

Av Lind@ - 19 mars 2010 14:16


Fidde tog med sig Alice till BVC idag och hon fick ta sprutorna trots förkylningen ..


Blev även vikt & längdkoll :


Vikt: 8890 gram

Längd: 72,5 cm


Sakta med säkert blir hon större :)



Av Lind@ - 19 mars 2010 07:29


Igår var Jessica & Judit + Anna & Wille här.


Det blev en rätt lång förmiddagspromenad och sen snodde jag ihop spaghetti och köttfärssås (+ kladdkakemuffins till kaffet - fast dom hade jag gjort på morronen). Snabbt fick det gå för Anna hade BVC-besök vid kl 13 :)


  


Sofia och Emmy var inte med igår - där härjar förkylning ..


Jessica hade börjat bli jätteförkyld igårmorse & själv så känner jag av nåt i halsen + att jag snyter mig rätt ofta och får använda nässpray för att det inte ska täppa igen totalt ...


Idag är det BVC-besök för Alice. Spruta och det vanliga med vägning osv ..

Hon är ju egentligen inte riktigt kry hon heller, förkylningen vägrar ge med sig ! Vi får se vad dom säger på BVC - kanske blir sprutan uppskjuten ?


Ikväll ser jag fram emot "Fraktar-träff" ute hos Anneli i Ohs - det var superlänge sen vi träffades nu gamla järngänget som jag jobbade med när jag fortfarande hade det så lyxigt att jag jobbade i stan ...

Av Lind@ - 16 mars 2010 21:47


Sjukt vad jag längtar till frisörbesöket imorron bitti ...


Ett är säkert - den sparade luggen RYKER imon .. jag är galet trött på att ha den hängandes mitt i fejjan ...!


Kommer skämmas lite när jag kommer dit bara för mitt hår kommer vara superfett & bläigt! Men va sjutton - tvätta ikväll och sen är det det första dom gör när jag kommer dit .. Nä nån måtta får det va ;)


Får se om jag vågar lägga ut bildbevis här imorron   


Bildbevis - nytonat idag dessutom !! :


  

Av Lind@ - 16 mars 2010 21:26


Efter dagislämning idag så packade vi ner en trött Alice (får passa på att gå när det är sovtime ..) & knallade bort till sjukhusapoteket.


Var nämligen på stan igår och skulle köpa the best "försvarets hudsalva" .. men, då har dom ju blivit privatägda där och därmed plockat bort apotekets egna märken. Jag fattade det som det var alla deras "egna" grejer, hursomhelst, Försvarets hudsalva sålde dom inte längre :(


Hon trodde att sjukhusapoteket hade det då därför fick vi gå dit idag & visst hade dom det :)

Var ju tvungen att fråga om dom oxå skulle bli privata, men det skulle dom tack och lov inte ... blev ju lite orolig där ett tag ;)


Dessutom hade dom 30% rabatt på barnserien "fem myror" där det finns rätt många bra produkter tycker jag. Så lite solskyddsfaktor, badskum mm fick det bli .. Rabatten gällde till mitten av april nångång så du som bor lite utanför Vmo kommer oxå hinna utnyttja kampanjen :)  (på sjukhusapoteket alltså !!! )


Har ju inte funderat så mycket över det här med apoteken innan, är ju ingen storkund precis, men man har ju varit van att vissa produkter alltid finns & i och med ägarbytena så blir det ju lite si och så - inser jag Nu ...


Annars har dagen varit rätt lugn. Efter dagishämtning så var jag och Alice ute en runda och hon ramlade lite här & var i dom små pölarna som finns på gatan ...

Men hon gillar att få gå själv, det märks !! & hon blev tvärilsk när jag vände henne när hon inte fick gå till geggan som Olivia & Alex lekte i ..


Fidde jobbar och jag har kollat in Hollywoodfruarna på pc-n .. & käkat neverstop - dom är så goda så jag skulle kunna käka upp hela påsen i ett nafs. Behärskade dock mig & sparade lite ...


Go´kväll !!

Av Lind@ - 15 mars 2010 18:17


Åh jag har fullkomligt förälskat mig i den danska serien Rice ...


Nu har jag sett så vansinnigt fina melamin-muggar-skålar-skedar-mm .... på (www.broarne.se har dom massor ...)


Åhhhhh vad jag inte vill ha vårdnadsbidrag längre utan TJÄNA pengar ... !!!!!

För då har jag klickat hem dom bums :)


Iallafall - i fredags kom äntligen pengarna för feb, som jag skulle haft 27 feb - men jag får väl va tacksam för det eller ... Tror ni kommunen själva hade väntat på pengar om det varit tvärtom  ??????!

Ingen ursäkt eller nåt, skitdåligt!



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards