**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Lind@ - 19 april 2010 21:06


I mitten på maj ska vi ju gå på Marie & Daniels bröllop & detta orsakar ju såklart värsta klädångesten ...


Vill ju ha en supernice klänning & detta känner jag måste nog börja kikas efter snaaaaart !!


Nån som har nåt bra tips? Eftersom lokalen nog blir lite kylig framåt småtimmarna så behövs nog en kofta oxå & då ska det matcha + att snygga skor med inte alltför hög klack måste införskaffas oxå..


Betänk då att jag/vi har en begränsad budget ...

Eftersom vi inte hade så många föräldradagar kvar på Alice som jag trodde så måste jag ta vårdnadsbidrag i 2-3 månader till (=3000kr UT/månad). Vill ju inte rensa föräldrapenningkontot helt på dagar, kan ju vara skönt att kunna plocka lite vid jul osv - men det svider i plånboken nu - minst sagt :(


HELP !!!!!


(Tja - Jennies kommentar ang att jag tycker att Lindex är upphottade kanske mer stämmer in på att det är vi som blivit äldre - men HUR då, vi är ju bara 25+   )

Av Lind@ - 19 april 2010 13:40


Vi hade ju släktfirandet förra helgen & det blev därmed inte nån jättebaluns i lördags.


Inte ens paketen fick han öppna själv - ungarna rev och slet hej vilt i dom ;)


  


Svärmor och svärfar kom förbi med ett paket innehållande strumpor - vi har även fått pengar av dom tidigare så vi känner oss mer än nöjda :)


Av mig och barnen fick han en randig kortärmad skjorta som nog passar bra nu när han snart tillträder den nya tjänsten !

Av Lind@ - 19 april 2010 13:33


Var ute efter ett par överdragsbyxor till Alice förra veckan & for ner på Lindex.


Hittade ett par cerise i strl 80 så det var ju toppen :)


Sen hade dom ett ställ med ½ REA-priset på & där blev det en hel del plagg till Olivia i strl 110 + en kofta till Alice i strl 86.


  


Det är ju för stort nu med perfekt till antingen födelsedagen i aug eller möjligen julklapp ..


Hela REA kalaset gick på 250kr så jag kände mig nöjd :)


Gillar Lindex - både barn och vuxenkläder! Damavdelningen är verkligen "upphottad" om man jämför för några år sen.



Av Lind@ - 19 april 2010 13:27


Förra veckan fyndade jag en röd vindfleece till Alice i strl 80 på Tradera.


Från Kappahl & i kanonskick och detta för endast 61kr med frakt - helt perfekt :)

Av Lind@ - 19 april 2010 13:22


Här hemma har vi en liten Alice som inte bajsat på några dar och det är så hemskt för henne. Hon tar i och det kommer ingenting och sen börjar hon gråta ...


Nu har vi köpt Resulax som vi ska ge henne för det här går inte längre - hon lider och vi oxå som försökt med katrinplommon och lirka med febertermometern ...


Nu ska en vi trycka i en omgång med laxermedlet och sen blir det nog bra.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards