**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Lind@ - 25 april 2010 21:01


Först: TACK ni som lämnat kommentar idag !! ;)


Förut var jag ju faktiskt riktigt duktig på det här med matsedel och gjorde för flera veckor i taget - nu har det varit katastrof ett bra tag !!!! Usch, jag gillar det inte, men emellanåt så finns bara ingen inspiration! Känner ni igen er??


Hur som helst. Lånade en kokbok på bibblan som kändiskocken Markus Aujalay har gett ut (Måndag-Torsdag)!

Fanns många smarriga grejer i den & där fanns mycket som jag vill testa!!


Så nu har vi en matsedel för kommande vecka !! Yohooo !! :)


  • Fiskgratäng med dragon, curry & tomat
  • Köttfärs i filodeg
  • Biffar i pitabröd med tzatziki
  • Potatis och löksoppa

Vi har dessutom en hel del i frysen så där måste vi tömma lite oxå, därför blir det bara 4 planerade rätter.


Fidde jobbar kvällen denna veckan så jag behöver egentligen middagsrätter oxå, för dom ovan är luncher. Fast det brukar ju bli lite över och då räcker det nog till kvällen eller så får jag plocka fram köttbullar, falukorv eller göra pannkakor  ...

Det ordnar sig alltid!




Av Lind@ - 25 april 2010 10:33


Ser ju på min statistik att det är rätt många som läser om oss - men VÄLDIGT FÅ  ger nån respons tillbaka ...


Jessica och Anna - ni är duktiga !! :)

Men ni är ju själva bloggerskor och vet att kommentarer är KUL att få !!


Behöver inte vara mycket - man jag vill ju veta vilka NI är oxå som tycker att just VI är intressanta att läsa om ;)



Av Lind@ - 25 april 2010 10:23


Det är lite grejer som ska fixas med här nu i vår, ja inte så lite heller egentligen, det kommer nog ta sin lilla tid ...


Följande är planerat:


  • Bygga ribbstaket mot ena grannen (ihop med dom)
  • Sätta häck mot ena grannen (ihop med dom)
  • Bygga ribbstaket vid lilla trädäcket på framsidan
  • Göra sandlåda
  • Fixa odlingsbäddar så vi kan så lite egna örter mm

Sen ska det egentligen planteras häck på den bakre delen där det gränsar mot två grannar (på vår tomt), men det är liksom 5 tomter totalt  så där måste vi alla komma överens om vad vi ska ha & SEN ska det arrangeras och planteras ....


Som ni märker så det är ju mest byggprojekt så det blir ju Fidde som får slita hårdast. Jag får nog som vanligt fixa med markservicen ;)

Av Lind@ - 25 april 2010 10:15


Fidde har tagit med Alice ut till Hånger - farfar behövde lite hjälp där idag så dom for iväg imorse efter frukost.


Olivia ska snart iväg och leka med en kompis några timmar & själv så ska jag sätta en deg! Bakade en omgång sirapslimpa igår, men det är strykande åtgång så det är lika bra att ladda med 2 limpor till :)


Sen ska jag förbereda en majskyckling som jag har tänkt steka i stekpåse - det har jag aldrig testat innan så det ska bli spännande !!


Sen OM solen visar sig lite mera så sätter jag mig nog en stund och lapar sol ...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards