**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2010

Av Lind@ - 25 april 2010 10:23


Det är lite grejer som ska fixas med här nu i vår, ja inte så lite heller egentligen, det kommer nog ta sin lilla tid ...


Följande är planerat:


  • Bygga ribbstaket mot ena grannen (ihop med dom)
  • Sätta häck mot ena grannen (ihop med dom)
  • Bygga ribbstaket vid lilla trädäcket på framsidan
  • Göra sandlåda
  • Fixa odlingsbäddar så vi kan så lite egna örter mm

Sen ska det egentligen planteras häck på den bakre delen där det gränsar mot två grannar (på vår tomt), men det är liksom 5 tomter totalt  så där måste vi alla komma överens om vad vi ska ha & SEN ska det arrangeras och planteras ....


Som ni märker så det är ju mest byggprojekt så det blir ju Fidde som får slita hårdast. Jag får nog som vanligt fixa med markservicen ;)

Av Lind@ - 25 april 2010 10:15


Fidde har tagit med Alice ut till Hånger - farfar behövde lite hjälp där idag så dom for iväg imorse efter frukost.


Olivia ska snart iväg och leka med en kompis några timmar & själv så ska jag sätta en deg! Bakade en omgång sirapslimpa igår, men det är strykande åtgång så det är lika bra att ladda med 2 limpor till :)


Sen ska jag förbereda en majskyckling som jag har tänkt steka i stekpåse - det har jag aldrig testat innan så det ska bli spännande !!


Sen OM solen visar sig lite mera så sätter jag mig nog en stund och lapar sol ...

Av Lind@ - 24 april 2010 11:58


Idag inledde vi förmiddan med ett besök på närmsta lekplatsen.


Det är fantastiskt att se hur kul Alice tycker det är med allt!


Gräva, sand mellan fingrarna, provsmakning av sanden (!), gunga och få åka rutschkana med storasyster.. det är ju en ny värld för henne!


Olivia njuter ju oxå när vi går iväg hela familjen och är tillsammans - så skönt det är att bara få umgås och ta det lugnt.


Nu sover Alice (&Fidde!!) & sen efter det ska vi bege oss till McDon som har ansiktsmålning. Sist vi lovade Olivia att åka på det så var det när magsjukan härjade så då kunde vi inte åka !


Ikväll är det grillpremiär här !!! Fidde har jag gjort marinad som fläskfilén ligger i nu & jag har rört ihop tzatsiki :)

Till det blir det lite ugnsrostade grönsaker och färsk sparris ...

MUMS va gott det ska bli :)


Vad gör DU i helgen ??


  

Av Lind@ - 23 april 2010 19:52


Igår bestämde vi att ikväll ska det bli Tacos ..


Sen idag på förmiddan kom vi på att Olivia skulle på Circus med mormor & morfar + att Fidde skulle träffa nåra kompisar på Lilla Krogen och käka ..


Så då fick vi ta det till lunch istället - funkade ju oxå :)


Egentligen skulle jag käkat lite som blev över ikväll - men jag var verkligen inte sugen ... har rapat lök hela em !! ..


Så en kopp The (rabarber&grädd) + knäckemacka med kokt ägg och pyttepyttelite majjo fick det bli istället :)


Det får nog bli soffan ikväll eller ev en ny bok jag lånade häromdan .. eller lite av båda ?!


Trevlig Helg !!

Av Lind@ - 22 april 2010 15:42



Ni kan tro att hon var förvånad när hon fick en glasspinne !!


Olivia fick sin först och Alice tittade & tittade - VAD är det hon äter på storasyrran ???


Sen fick hon en egen med jordgubbssmak - mums mums !! hihi


  

Av Lind@ - 22 april 2010 14:22


Glädjeskutt !!!


Min klänning (i sista exemplaret!) som jag beställde från bubbleroom.se häromdagen kom idag & guess what ?!


DEN PASSADE !!


Fan va gött rent ut sagt ;)

Nu är det ev skor (jag har ju mina svarta pumps som passar, men det vete tusan om fötterna klarar dom en hel kväll??) + att vi ska hitta en skjorta till Fidde som matchar.


Förhoppningsvis blir det en någorlunda lätt match då min klänning är rätt färgglad :)


Ja just det - en kofta behöver jag nog oxå, men där är ju utbudet rätt stort ..


Åh vad glad jag är nu att slippa behöva ränna i affärer och prova&prova&prova ...


Kan ju inte bjuda på nån klänningbild för jag vet att blivande bruden Marie brukar kika in här ;)

Av Lind@ - 22 april 2010 12:10


Idag testade vi Jessicas  recept som hon blev förälskad i häromdagen ...


Jag gillade det skarpt - Fidde sådär. Fast han brukar vara skeptisk till vegetariska recept ;)

Av Lind@ - 20 april 2010 14:46


Nu har jag surfat runt på lite olika sajter & hittat en supersnygg klänning från märket "Soaked in Luxury" !!


Den är hemklickad så nu är det bara att hålla tummarna att den är lika snygg i verkligheten som den var på bilden + passar lilla mig ?!?


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards