**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Lind@ - 5 maj 2010 19:36


Alice behagade vakna kl 5 imorse & tyckte att dagen startade då !!!!


Jag höll inte med ... Hon fick välling först & sen HOPPADES jag att hon skulle somna om ... men nähädå ... Till en början gallskrek hon inte, men det eskalerade snabbt .. Vid det laget hade Fidde oxå vaknat & han gick faktiskt upp med henne halv 6 .. jag var mest irriterad jag.... Var fortfarande sådär astrött och hela kroppen verkligen stretade emot.


Lite innan 6 klev jag oxå upp & duschade så jag skulle vara klar innan Fidde åkte till jobbet. Han började ju på sin nya tjänst i måndags och åker numera hemifrån vid 7tiden. Skönt att ha honom hemma på morronen där vid uppstigning. Lite smidigare att hinna duscha och så innan han sticker, så slipper jag ha Alice i barnstol skrikandes under tiden jag duschar...


Olivia började tjata redan vid kl 6 & fråga när vi skulle åka till mitt jobb ... så ni kan ju gissa hur många ggr hon hann fråga innan vi åkte vid halv 9 ;)


På jobbet är det sig likt - inte mycket förändring där & det är med blandade känslor som jag inser att jag ska tillbaka till hösten. Klart det ska bli roligt att jobba igen efter drygt 1,5års ledigt, men eftersom jag inte får besked vad jag ska jobba med så känns det inget vidare om jag ska vara ärlig ... Har mailat min chef, men utan resultat :(


Iallafall, på jobbet var även Anna, som jobbat hos oss innan, med sin lilla söta 3-månaders tjej Filippa. Så go hon var & så lugn :)

Jag fick jaga mina ungar mest hela tiden;)

Men hennes tid kommer - hehehehe !!!!


På hemvägen stannade vi hos Jessica och Judit i Skillingaryd. Vi hade med lunchlåda jag och barnen käkade Tacofisk och potatismos & Jessica & Ralle käkade Fiskgratäng med potatismos :)


Skulle fotat lite idag, men när jag satte på kameran så var batteriet stendött - har inte använt den lilla kameran på länge nu ! Så no pictures blev det.


Har gjort Lasagne till kvällsmat idag och det är rätt meckigt tycker jag. Det går an om man har köttfärssås färdig, men göra allt från scratch med ostsås och hela kitet .. samtidigt som man har en liten trött Alice som skriker i högan sky och hänger i byxbenen ... ja det är ingen matlagning jag njuter av precis.


Känner mig helt färdig nu & skulle allra helst bara vilja krypa till kojs & det vete tusan om jag inte gör det snart ..


Håll tummarna att morrondagen INTE startar kl 5 !!!!!!!




Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards