**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Lind@ - 25 maj 2010 11:26


Ja det blir det i eftermiddag ...


Hon har ju varit förkyld i säkert 1 månad nu och haft lite feber till och från ...


Igår em efter hon sovit vaknade hon och var brännhet stackarn. Är samma idag ..


Skulle ringa husläkaren imorse & det går ju inte ringa via vår vanliga ip-telefoni för den slog ju åskan ut förra veckan och vi måste köpa ny dosa = sura onödiga pengar  - grrrr !!!

Sen låg hela jävla telia nere så det gick inte ringa via mobilen heller ... Klockan tickade och jag skulle på utv-samtal med Olivia på förskolan idag ... Till slut mailade jag Fidde och bad honoom ringa från jobbet ... Deras telefoner var oxå utslagna men till slut lyckades han få tag i en telefon som gick att använda. så vi hann få en tid innan telefontiden var slut kl 8:45 ... en himla tur det.


Alltså nu får dom fasiken göra nåt snart, det är synd att jag inte skrivit upp hur mycket hon varit sjuk sen hon föddes ... Säkert halva sin levnadstid - minst!


Ursäkta mitt humör men jag är f-n så trött på det här med att vara hemma med barn som dessutom är sjuka för jämnan - bläääääääääääääääää!


Uppdatering:

 

Det var inget roligt sjukhusbesök idag - Alice bokstavligen GALLskrek sig igenom undersökningen läkaren försökte göra i undersökningsrummet ...

Sen var det stick i fingret och svaljprov - som fick utföras med våldshållning av mig och en annan sköterska & till slut trillade det tårar på mig oxå ... fy så hemskt det var.

 

Hon hade nåt förhöjt värde som ska vara under 10, men hon hade 59 ... Så det kunde vara både bakterie eller virus ... men vi fick ny kur med 10 dagars Kåvepenin iallafall. Eftersom hon lät rosslig så tyckte han att när vädret är som det är så ska vi hålla oss inne i 4-5 dagar så hon inte får lunginflammation ..

 

Imorron bitti åker Fidde på kurs och kommer hem tors kväll så nu blir det några extremt roliga låååånga inomhusdagar för oss andra ..... NOT!

Alltså det här suger så jag kan inte ens skriva ut hur det verkligen känns ..

 

Måtte Alice bli bra för denna gången ... Jag sa till Fidde innan att när jag börjar jobba tänker jag inte ta en VAB-dag på lääääääääänge! Sen är det hans tur!

 

Jag är på så dåligt humör så jag ska lägga mig snarast!

Fast egentligen hade jag behövt gå en runda .....!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards