**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Lind@ - 26 maj 2010 14:17


Olivia åkte ju med mormor och morfar till Halmstad redan i fredags.


Eftersom jag var borta i fredags kväll så åkte vi andra lördag morron.


Blev en sväng inne på stan och Fidde köpt två piké-tröjor (tror han tycker det är lite jobbigt att stryka sina skjortor - hihihi !!)


Sen blev det två par leggings inne på Gina Tricot till mig ..


Köpte även en jeanskjol på HM men jag var lite osäker på den .. 34-an var för tajt & 36-an litegranna för stor .. (hade behövt strl 35) ..

Den åkte tillbaka idag & hem kom jag ju med jeansen istället ..

Kjol får jag leta vidare efter ...


Såhär härligt hade vi iallafall det i lördags (söndan var iskall & höstlik..)


  

Av Lind@ - 26 maj 2010 14:12


Med jämna mellanrum träffas vi det gamla Fraktargänget !!


Tänk - nu till sommaren är det 8 (!!) år sen DSV (fd Fraktarna) bestämde sig för att lägga ner vårt eminenta kontor (hur kunde dom??!!!) & flytta en del av oss till Jönköping :(


Inget roligt minne - desto roligare är det att vi håller kontakten - DET är positivt :)


Jag vill ha tillbaka den tiden ...


Här kommer ett litet kollage från träffen som denna gången var hos Hida.


  

Av Lind@ - 26 maj 2010 12:51


Tack ni som tar er tid att svara och kommentera - det värmer :)


Tack till grannen Jessica som såg mitt inlägg igår och messade och fick med mig ut på en kvällspromenad :)


Att det är eländigt med sjuka barn är vi nog många som kan skriva under på & jag försöker hålla humöret uppe, men ibland så blir det bara för mycket ...


Olivia blir lidande & det känns för jäkligt. Tur att hon är så stor så hon kan var ute och leka. Idag är dessutom grannkillen Alex hemma och då har dom lekt + att hon är inne där nu :)

Det lättar lite i det dåliga samvetet.


Olivia själv kanske inte känner sig åsidosatt lika mycket som jag tycker att hon blir. Hon är ju van ... Lillasyster har tagit mycket tid i anspråk sen hon kom ..


Mormor ställer upp så mycket hon kan. Igår hämtade hon Olivia på förskolan så jag slapp ha med henne oxå till läkaren.

Idag har hon varit här på förmiddan för jag skulle ett ärende på stan ... Vilket slutade med en shoppingpåse från HM - med 3 par jeans till mig i strl 170 från barnavdelningen (!!!!!) Ett par mörka, ett par mittemellanljusa & ett par 3-kvarts :)

Behöver verkligen jeans och blev tipsad av en annan granne om att hon brukar köpa strl 170 på  Kappahl ...

Billigt & bra 497kr för alla 3 paren !! I like !!

Ska bara testa dom en gång till härhemma & låta Fidde tycka till (!), så får vi se om alla 3 stannar kvar i garderoben ?


  


Nu kommer Olivia - dax för pannkakslunch !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards