**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Mamma tog en tur ..

Av Lind@ - 29 maj 2010 21:39


Det har inte varit en lätt vecka för mig, det har väl inte undgått nån som läser min blogg ?!


Idag behövde mamma Linda en paus från hemmet & vad passade bättre än Ullared på EGEN hand ??


Jag kom ju inte iväg förräns typ halv 11, men eftersom dom har öppet till kl 17 så kände jag ingen direkt stress.


Denna turen var bara för MIG:)


Det var inget särskilt jag var ute efter, alltså ingen katastrof om det inte fanns det som jag tänkt mig att ev hitta.


Vagnen som annars brukar vara väldigt välfylld innehöll inte så mycket grejer idag faktiskt ... & notan stannade på en dryg tusenlapp.


Kom hem med lite smått och gott:


  • Grönrandigt linne (mer som en blus fast med tunna axelband)
  • Sport-BH
  • En vit och svart BH
  • Steps i svart och beige
  • Randig piké till Fidde
  • Trekvartsjeans till Olivia
  • Strumpbyxor till tjejerna (några olika till dom var)
  • Muffinsformar både vanliga och med lite roliga mönster
  • Plastpåsar, kaffefilter, gladpack & folie (alltid standard hihi)
  • Mandolin (att skära grönsaker med)
  • En slags ögonbrynstrimmer (som Fiddes syrra har som var superbra)
  • Nya brickor så jag kan bära ut fikat till trädäcket (om det blir varmt nångång)
  • Väska till min systemkamera (nu ska den med ut oftare!)


Ja det var nog det mesta ....


Skoboden besökte jag oxå och klämde och kände på rätt många skor, skotokig som jag är !! Men jag lyckades behärska mig!! Fast svårt var det. Dom hade ett helt ställ med Vagabondskor i nån provkollektion, alla i strl 37 som är min storlek & där fanns många snygga par vill jag lova !!


En lite gladare mamma var det som kom hem efter några timmars välbehövlig egentid    


 
 
Ingen bild

Mia

30 maj 2010 09:58

Låter som du ändå hittat en del bra att ha saker. Alltid roligt att komma dit iaf :)

Och inga skor... ovanligt =)

Ha det gott och jag hoppas att Alice bättrar sig och får vara frisk nu.

Sköt om er och så ses vi!!
Kram

 
Jessica A

Jessica A

31 maj 2010 07:22

Ja, Ullared på egen hand var faktiskt helt OK tycker jag.

Alltid kul med lite shopping även om man inte behöver.

Håller tummarna att Alice blir bättre, ev ska jag till stan idag. Hör av mig o kollar om ni är hemma.

Kramis igen

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

31 maj 2010 09:54

Så skönt och få komma iväg och få lite egentid...och sen tillbringa den i Ullared är ju inte helt fel.
Kul du hittade lite....notan behöver ju inte bli som för mig och Jessica...hihi

Håller tummarna att det nya penicilinet funkar och Alice blir pigg snart. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards