**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Lind@ - 16 juni 2010 12:13


Idagpå förmiddan forjag och kidzen ner till stan och inhandlade en cykelhjälm till Alice.


Vi hade egentligen en gammal hjälm som Olivia hade när hon var liten men i den hade vi tagit ut vadderingen så den var för stor. Och självklart gick det ju inte köpa nya såna. Så en ny hjälm fick det bli. Dom nya har ju en ratt baktill och där tar man aldrig ur vadderingen utan justerar med ratten fick jag lära mig idag ;)

Det är det nya se !!


Ett litet krux är min cykel. Den har låtit och deliksom hoppar när man cyklar .. Precis som det är en bubbla i däcket. När jag fick in den i garaget idag och skulle sätta på cykelsadeln så tog jag mig en ordentlig titt för att se om jag kunde lokalisera felet.

Jojo det kunde jag! Typ 15cm på sidan av bakdäcket är upptrispat och en liten bubbla sticker liksom ut .... not good!

Så det blir nog ingen längre tur sen OM däcket smäller och vi får hem...


Min "hoj" är i akut behov av service & det är inte bara däcket - ny sadel behövs oxå. Den är det hål i och man får fina blöta fläckar på hela bakdelen om man missar att sätta på plastpåse :)


Idag njuter jag av det härliga vädret och att kunna vara barfota !! (Molnen börjar dock smyga sig på alltmer här hos oss....)


Maskinen går varm och jag torkar lakan, filtar mm ute på linan i skrivande stund.


Kommer va supernice att krypa ner i utetorkade lakan ikväll. Täckena hänger på vädring ute oxå - man får passa på ;)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards