**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Fått mycket gjort i helgen :)

Av Lind@ - 21 juni 2010 19:48


Började lördagen med bullbak och sen blev det kolasnittar oxå när ändå ugnen var på !!


Sen gick väl det mesta av lördagen i lugnets tecken & på kvällen hade vi våra goa grannar Jessica & Micke med barnen Alex & Nova här på lite grillning.

"Bröllops"-kvällen till ära inledde vi med lite bubbel - alltid gott :)


Somnade som en stock vid midnatt efter att jag sett brudparet käka av den fantastiska tårtan !! Den hade jag allt velat provsmaka - gottegris som jag är :)


I söndags hade vi en grym tur med Alice sovtid !!! Hon somnade vid kl 12 och sov i 2 (!!!!) timmar. Jag och Fidde skyndade oss ut och började plantera häck (som tar sin lilla tid trots att vi är 2 familjer som gör ihop, haha).  Vi hann med en hel del & när Alice väl vaknade kom mormor och morfar och tog med henne och Olivia till Folkets Park där det var lite barnjippon i söndags em. Så jag och Fidde kunde fortsätta med häckbestyren. Det fattades några stöttepinnar så dom sista plantorna kom i jorden idag - nu är det klart! Bara nät som skall sättas upp runtom oxå så dom j-a kaninerna inte käkar upp allt för oss !!!


Har annars varit en runda på IKEA idag. Vi är i stort behov av fler lådspärrar då våran lilltjej är helt GRYM vad gäller att dra ut grejer !!!!

Vet ni vad - jag kommer hem utan några såna! Helt finito i hela jädrans butiken! Helt sanslöst! Just dom oxå! En massa andra säkerhetsgrejer fanns & inte dom! jaja - det får ju helt enkelt bli en tur till snart :)

En hel del andra prylar fick dock följa med hem ... Så nästan 1000kr fattigare ...  Men nu står lite nya koppar och glas på hyllan + att vi ny har 300 nya värmeljus - borde räcka över sommaren :)


Imorron tyckte jag mig tro att det skall bli sol - det låter ju superbra!! Då ska vi ta en cykeltur minsann. Ny sadel från Biltema handlade jag idag oxå - ingen mer blöt bak här inte ;)

 
 
Jessica A

Jessica A

22 juni 2010 07:17

Kul med nån som fått nåt gjort, R var ute och klippte häcken i ösregn i lördags fm och sen blev det inte mycket mer gjort här hemma!

Men igår när jag jobbade blev det desto mer gjort - Samuel var här igår igen! Inte konstigt det blir mycket gjort när de är 2 varje måndag??

Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

22 juni 2010 20:13

Skönt med sådana helger...det behövs!!! I alla fall här.. ;) Ha det så gott Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards