**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2010

Av Lind@ - 10 juni 2010 20:20


Idag var det min tur att ha hit "mina" goa tjejer med deras små sötingar. Promenad och lunch och lite fika stod på programmet. Vi klarade oss undan regnet precis och det var skönt med lite frisk luft på förmiddan.


Tänk att vi alla 4 lyckades pricka in att få våra små älsklingar under förra året - helt fantastiskt !!


Dom börjar ju bli stora nu & Alice är väl snart ifrånväxt av alla - hihihi! Emmy och Wille är ju redan förbi och Judit som är 9 månader yngre är på god väg hon oxå !! Men ingen springer ännu så länge fortare än Alice ;)  (eller kryper/hasar för den delen) hahaha


Lite bilder på våra godingar kommer här:


               


               

Av Lind@ - 9 juni 2010 19:44


Lite bilder som jag vill dela med mig av för den som är intresserad ;)


        

Av Lind@ - 9 juni 2010 19:39


Igår rök ännu mer av luggen - måste testa denna varianten innan jag ev börjar spara ut igen känner jag ... blev sådär nöjd ... Men mina mörka pigmentfläckar i pannan syns iallafall inte lika mycket och det skyddar lite mot solen att ha sån här lugg. Solen som för övrigt verkar ha försvunnit för överskådlig framtid ;)  haha


Hon gjorde superfin fläta som jag önskar att jag kunde göra på mig själv ..

Det här med att fläta på mig själv har jag försökt mig på och det funkar inte alls - nån som har nåt bra tips (förutom att träna halvt ihjäl sig, haha).


                          



Av Lind@ - 9 juni 2010 09:48


Regn - regn & åter regn! Så blir väl hela dan idag ... :( 


Blääää va trist!


Fidde tog bilen till jobbet idag för jag hämtade honom igår em då mamma fyllde år och vi skulle fira henne när Fidde slutade jobba.

Därför är vi lite strandsatta hemma idag - iofs hade vi kanske inte gjort några större utsvävningar iallafall - men vi hade kunnat om vi velat ;)


Olivia har fått följa med mormor till Arken och fika så det är bara jag och Alice hemma just nu.


Nu kommer hon med en bok här - hon gillar verkligen att man läser för henne - alltså dax för sagostund!

Av Lind@ - 7 juni 2010 20:24


Fick ett samtal från min chef i fredags (för övrigt det första sen jag gick på mammaledighet för snart 1,5år sen!).


Nu är det förändringar på jobbet - igen!


Företagets ledning har beslutat att centralisera hela administrationen kring inrikestransporterna. Dvs all fakturering mot kund och hela adm kring hanteringen av transportörsutbetalningar mm.

Detta kommer ske redan under hösten tydligen så det blir väl att jag får jobba med det ett tag i höst - vem vet vad det blir sen ??

Vårt företag planerar ju ett megastort nybygge i Landskrona så vem vet vad som mer händer när det bygget är klart ?????


Enligt infon jag fick skulle det inte bli uppsägningar MEN sen vet jag ju oxå att även om så är fallet så skulle jag ju aldrig fått reda på det nu ...

Jag och mina kollegor (4st) på adm har jobbat länge inom företaget och borde "klara" oss Om det blir att folk får gå ...

Fast man ska ju aldrig vara säker ändå .....


Jag känner att jag orkar inte bekymra mig om det nu heller - det som sker det sker .. & det är bara att hänga med i svängarna ...

Men nu kanske jag förstår varför jag inte skulle få tillbaka min "team-leader"-befattning & varför jag knappt kunde få besked var jag skulle bli placerad ...

Hon hade vetat om detta rätt länge ....


Trist är det iallafall och det enda jag vill är att ha ett jobb jag trivs med ..!

Av Lind@ - 7 juni 2010 12:30


Fidde skulle ju jobba och gå på 30årsfest på lördagkvällen så jag och tjejerna åkte till mormor och morfar i Halmstad i lördags morse.


Var ju jätteskönt väder men lite kalla vindar nere vid kusten.


Blev inget badat eller strandbesök, men sommarkläderna fick luftas iallafall :)


Glömde båda kamerorna hemma så jag har inga bilder alls att bjuda på ..


Det var skönt med ett brejk hemifrån iallafall & tjejerna gillade det oxå!


Fick tom Alice att somna om i söndagsmorse. Hon vaknade vid 05:50 och sen fick hon greja i sängen ett bra tag & fick välling. Sen på nåt sätt så måste hon somnat om för vi vaknade klockan 9 !!!! Då kände jag mig pigg :)  Fantastiskt !


Nu vaknar lillhönan och gråter - bäst att göra en mammainsats :)



Av Lind@ - 4 juni 2010 11:23


Härhemma njuter vi av det fina vädret!


En liten kort promenad för att posta en klänning jag sålt på Tradera har vi hunnit med & sen en svalkande smoothie.


Nu sover Alice och jag har hunnit fixa lite tvätt, sitta ute och läsa tidningen & dammsuga. Olivia har dratt ut en hel hop med grejer på trädäcket & fixar lite med allt möjligt och pratar oavbrutet ;)


Helgens planer är inte spikade men Fidde måste antagligen jobba imorron och sen är han bjuden på 30årsfest till en jobbarkompis (jag oxå, men vi har ingen barnvakt). Det är ju Karneval i stan så om vi inte drar till kusten så blir det väl ett besök på stan.


Vad ska DU hitta på?


Av Lind@ - 3 juni 2010 20:53


                                                    




Ikväll har vi varit på sommarfest på Olivias förskola !!


Så himla trevligt var det !!!


När vi kom fick vi ett välkomstglas och det bjöds på Salta Pinnar. Det var dom stora barnen, som börjar skolan till hösten, som serverade - jätteduktiga var dom!


Sen fick vi alla varsin teaterbiljett. Det var två föreställningar och det var " Dom tre små grisarna" vi fick se .... Riktigt bra gjort av fröknarna - det var lite upphottade grisar och för att inte tala om vargen som hade nitbälte & cowboystövlar - haha !!


Det bjöds på korv och sen fick vi ta del av barnens skapande utifrån temat som dom jobbar med som är "sol-vind&vatten".

Vi fick skapa ihop med barnen, vindsnurror och helikopter i papper ..

Sen fick vi måla på stora gården, två stora plywoodskivor som alla fick skapa fritt på - blev häftigt!


Som avslutning bjöd barnen på en sångföreställning och dom klämde i riktigt ordentligt - iallafall Olivia :) 

Hon har tränat härhemma och sjungit så mycket så jag har bett henne att va tyst lite ;)


Alice gillade sången och dansade och hade sig - gud vad hon såg rolig ut.


  


  

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards