**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2010

Av Lind@ - 3 juni 2010 20:48


Idag på förmiddan så åkte Alice och jag ner till Sofia och Emmy.


Det blev en sväng runt prostsjön och på hemvägen stannade vi till på Kafferepet och köpte med oss en god sallad. Jag körde på räksallad & den var supergod verkligen.


Sofia hade gjort äppelpaj så det blev det till efterätt - så inte grammen släpar efter ;)


Barnen skötte sig exemplariskt och dom hade riktigt kul inne på Emmys rum bland dom fina kuddarna som Sofia sytt.


  

Av Lind@ - 2 juni 2010 20:44


Har ju varit såååå gött med det härliga vädret idag - men det tar extra på krafterna att ränna efter Alice i värmen ;)


Hon är sååååå pigg våran stumpa - jag tror knappt det är sant. Hon SKRATTAR på dagarna och man kan BUSA med henne och hon gillar det. Det här penicillinet verkar göra susen.

Det är verkligen knappt nån som tror mig när jag säger att hon för det mesta gråter/gnäller och är allmänt missnöjd. Men det ÄR så min vardag har sett ut mestadels av tiden jag varit mammaledig - tyvärr ...


Nu ska jag inte börja gnälla för nu är hon ju piggare - MEN det har varit otroligt tufft att va hemma denna gången.


Nu har jag gjort lite sommaruppfräschning - rakat benen, smörjt in med BUS & filat fötterna !! Känns bra :)


Imorron är det nya upptåg !!


Mer om det senare ..


Good Night ..


Ps För er som ringer hit nångång ibland. Åskan slog ju ut vanliga telefonen för typ 2 veckor sen och trots att vi fått ny dosa så funkar det inte ... Forts. följer ..


  


    


Härligt med sol & att kunna sitta i kortärmat och gunga !!

Av Lind@ - 2 juni 2010 11:31


Åhhh vad den har varit efterlängtad !!! SOLEN alltså !!! Det är väl många som håller med mig antar jag ?!


Vi har hunnit med en promenad bort till Willys och stopp i Folkets Park ..


Jag har suttit 20min i solen & det får räcka för idag ...


Alice sover & Olivia leker ute ...


Idag känns det lite bättre (trots att ingen morsdagspresent ännu har dykt upp..)  ;)

Av Lind@ - 1 juni 2010 12:35


Idag var det min tur att ha mammagruppen här. Vid fint väder hade vi bestämt apladalen .. & fint var det vid 8 på morronen. Så apladalen blev det.


När jag backade ut bilen ur garaget kom dom första stänken ... som höll i sig nästan hela tiden vi var där .. :(


Alltså - det är JUNI nu ... Var tusan är solen ??????


Men vi hade trevligt ändå och barnen fick vara ute nåra timmar.


I em ska jag iväg och hämta ett paket med kläder som Sofia och jag skickat efter. Det är från ett danskt företag som heter www.pompdeluxe.se  sååå söta kläder. Olivia ska få en jeanskjol och Alice en jeansklänning. Sofia köpte en randig klänning till Emmy med matchande leggings. Ska bli spännande att öppna :)


Vad hittar Du på idag?



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards