**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Lind@ - 22 juli 2010 20:10


Ikväll blev det hamburgare och till det Maxrestaurangens GI-hamburgerbröd som numera går att köpa i vanliga mataffären :)


I senaste numret av Matmagasinet var det med ett recept på hemmagjord hamburgerdressing som jag testade idag.

Den var SUPERGOD - ni MÅSTE bara göra den!

Såååå mycket bättre än den läbbiga amerikanska dressingen som finns i butiken!


Detta är till en rejäl sats, räcker säkert till 15pers ...

Jag gjorde hälften och trots att jag (&Fidde) la på ordentligt så blev det massor över. Hade lätt creme fraiche och den blev ganska rinnig, så kanske att den fetare varianten är att föredra?


2½ dl majonnäs

2½ dl creme fraiche

1 dl chilisås

1 dl bostongurka

1 msk salt

½ msk svartpeppar


Gott folk - nu gör ni detta så fort ni hinner ;)

Av Lind@ - 22 juli 2010 12:18


Vi har varit ute och flängt rätt mycket denna semestern. Inte så många hemmadagar vilket jag tyckt varit såååå skönt !! Vädret har ju gjort sitt och denna semestern har varit den bästa på länge.


Bilderna får tala för sig själva   


    


  


   


   


   


   


     


 


Ha en fortsatt skön sommar !!  


     



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards