**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Lind@ - 30 juli 2010 17:02

Barnen har ju haft "foppatofflor" länge nu - iallafall Olivia.


Till Alice köpte vi röda Crocs i strl 21-22 i somras ..


Jag har inte haft några förut men eftersom det var ett bra pris på www.nicework.nu så slog jag till !! Ett par röda blev det till mig, brukar ju handla mest svarta skor annars, men nu blev det alltså ett par färgade.

Har aldrig provat några "äkta" Crocs innan, men nu har jag strosat runt i dom inne idag och dom är verkligen supersupersköna! Trodde nog inte riktigt det .. Hade gärna haft ett par på jobbet att byta med sen ... (det kanske det blir oxå..).


Barnen fick cerisa nu. Olivia ska få sina i födelsedagspresent när hon fyller år den 9 aug. Till Alice tog jag strl 23-24 så kan hon ha dom nästa säsong - jag gillar ju att ligga lite steget före ;)


Såhär fina ska vi tjejer vara iallafall ... Vad säger ni - ska Fidde oxå ha ett par eller ??? ;)


  

Av Lind@ - 30 juli 2010 11:37


I onsdags em/kväll så anlände min gamla aupairkompis Jenny med sin familj (pappa Anders & barnen Lucas drygt 4år och Edvin snart 1,5år).


Dom hade varit i Vimmerby & Astrid Lindgrens värld några dar och tog vägen om oss på vägen hem till Partille.


Vi har inte setts på 4år så det var verkligen superkul !!


Dessutom hade ju barnaskaran utökats med vår Alice och deras Edvin sen vi sågs sist :)


Olivia och Lucas fann varann direkt och började leka - barn är ju fantastiska på det sättet. Nu när dom är lite äldre så har dom ju lite mer glädje av varann. Alice och Edvin lekte ju inte direkt utan spanade in varann lite mer. Alice klappade ju honom en del på huvudet, som hon brukar göra ;)

Och kallade honom "bebisch" .... hahaha (fast det bara skiljer några månader på dom).


Igår var ju vädret riktigt kass och det verkligen spöregnade hela dan! Så vi höll oss inomhus och fikade, lagade mat, softade & tjötade :)


Det får INTE gå 4 år tills nästa gång vi ses! Nu börjar vi ju jobba igen efter mammaledigheten, men en lör-sön kan man ju åka.


Tack Jenny med familj för att ni kom och hälsade på oss :) 


  


  



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards